Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ДОСЛІДНИЦТВО ЯК ЗАСІБ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ФОРМУВАННІ ЕКОЛОГІЧНОЇ ВИХОВАНОСТІ УЧНІВ

Трохимчук І.М. (2023) ДОСЛІДНИЦТВО ЯК ЗАСІБ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ФОРМУВАННІ ЕКОЛОГІЧНОЇ ВИХОВАНОСТІ УЧНІВ. Природнича освіта та наука, 2023 (Вип.2). с. 25-29. ISSN 2786-9113 (Online) ISSN 2786-9105 (Print)

[img]
Перегляд
Текст
Трохимчук І.М..pdf

Завантажити (2MB) | Перегляд

Анотація

У статті аналізується спосіб набуття учнями основної школи власного досвіду взаємодії з природними об’єктами й формування їхньої екологічно доцільної поведінки в довкіллі, що визначається відповідно виробленою системою цінностей і позицією стосовно природного середовища. На етапі активного входження української системи освіти до європейського освітнього простору постає нагальна потреба подолати загрозу бездуховності; особливої актуальності набуває вирішення проблеми становлення соціально активної особистості зі сформованою ієрархією цінностей, системою морально-етичних та екологічних норм у ставленні до світу, до себе та інших людей. Проте реалізація соціального запиту сьогодні ускладнюється через ціннісно-смислову неструктурованість сучасного українського суспільства. Доведено, що кінцевою метою формування екологічної вихованості учнів основної школи у процесі дослідницької роботи у загальноосвітньому навчальному закладі є формування наукового світогляду і екологічного стилю мислення школярів, екологічної культури, екоцентричних ціннісних категорій, ідей та переконань стосовно оточуючого їх середовища – соціального і природного, набуття відповідних знань, вироблення умінь і навичок з його вивчення й охорони. Сприйняття, зберігання та трансляція суспільних цінностей відбувається насамперед у виховному процесі підростаючого покоління, у якому екологічне виховання посідає провідне місце на тлі значних екологічних катаклізмів на локальному, регіональному та національному рівнях і невід’ємною складовою якого є формування екологічного виховання підростаючої особистості. Модернізація сучасного змісту екологічної освіти зумовлена тенденціями активного використання сучасних освітніх інформаційних технологій. Розгляд проблем науково-методичного забезпечення важливого виховного впливу на учнів є одним із актуальних питань. Перспективи дослідження пов’язані з аспектами визначення успішної моделі впровадження екологічної освіти учнів загальноосвітніх шкіл під час науково-дослідної роботи з екології в загальноосвітніх школах України.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Трохимчук І.М. Дослідництво як засіб організації освітнього процесу у формуванні екологічної вихованості учнів / І.М. Трохимчук // Природнича освіта та наука. - 2023. - Вип. 2. - С. 25-29.
Ключові слова: Учні основної школи, дослідницька діяльність учнів з екології, екологічна вихованість особистості
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
5 Математика. Природничі науки > 50 Загальні відомості про математичні та природничі науки > 502 Природа. Дослідження природи та її збереження. Захист навколишнього середовища (довкілля) та живої природи
5 Математика. Природничі науки > 50 Загальні відомості про математичні та природничі науки > 504 Наука про навколишнє середовище. Екологія
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра біології та здоров`я людини та фізичної терапії
Користувач, що депонує: О. В. Іванчук
Дата внесення: 11 Січ 2024 10:48
Останні зміни: 11 Січ 2024 10:48
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/12280

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу