Трохимчук І.М. (2023) ДОСЛІДНИЦТВО ЯК ЗАСІБ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ФОРМУВАННІ ЕКОЛОГІЧНОЇ ВИХОВАНОСТІ УЧНІВ. Природнича освіта та наука, 2023 (Вип.2). с. 25-29. ISSN 2786-9113 (Online) ISSN 2786-9105 (Print)
|
Текст
Трохимчук І.М..pdf Завантажити (2MB) | Перегляд |
Анотація
У статті аналізується спосіб набуття учнями основної школи власного досвіду взаємодії з природними об’єктами й формування їхньої екологічно доцільної поведінки в довкіллі, що визначається відповідно виробленою системою цінностей і позицією стосовно природного середовища. На етапі активного входження української системи освіти до європейського освітнього простору постає нагальна потреба подолати загрозу бездуховності; особливої актуальності набуває вирішення проблеми становлення соціально активної особистості зі сформованою ієрархією цінностей, системою морально-етичних та екологічних норм у ставленні до світу, до себе та інших людей. Проте реалізація соціального запиту сьогодні ускладнюється через ціннісно-смислову неструктурованість сучасного українського суспільства. Доведено, що кінцевою метою формування екологічної вихованості учнів основної школи у процесі дослідницької роботи у загальноосвітньому навчальному закладі є формування наукового світогляду і екологічного стилю мислення школярів, екологічної культури, екоцентричних ціннісних категорій, ідей та переконань стосовно оточуючого їх середовища – соціального і природного, набуття відповідних знань, вироблення умінь і навичок з його вивчення й охорони. Сприйняття, зберігання та трансляція суспільних цінностей відбувається насамперед у виховному процесі підростаючого покоління, у якому екологічне виховання посідає провідне місце на тлі значних екологічних катаклізмів на локальному, регіональному та національному рівнях і невід’ємною складовою якого є формування екологічного виховання підростаючої особистості. Модернізація сучасного змісту екологічної освіти зумовлена тенденціями активного використання сучасних освітніх інформаційних технологій. Розгляд проблем науково-методичного забезпечення важливого виховного впливу на учнів є одним із актуальних питань. Перспективи дослідження пов’язані з аспектами визначення успішної моделі впровадження екологічної освіти учнів загальноосвітніх шкіл під час науково-дослідної роботи з екології в загальноосвітніх школах України.
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |