Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ВАРІАТИВНІСТЬ ОБРАЗУ КНИГИ У СИМВОЛІЧНОМУ ПРОСТОРІ БЕРЛІНУ

Кузьма Т.М. (2015) ВАРІАТИВНІСТЬ ОБРАЗУ КНИГИ У СИМВОЛІЧНОМУ ПРОСТОРІ БЕРЛІНУ. Панорама політологічних студій, 2015: Вип. 13. с. 255-261.

[img]
Перегляд
Текст
Кузьма Т.М..pdf

Завантажити (3MB) | Перегляд

Анотація

Стаття присвячена висвітленню шляхів реалізації політики пам’яті на прикладі маркування міського простору міста Берлін. На основі двох контрастних пам’яток архітектури „Бібліотека спалених книг” та „Сучасне книгодрукування” автор здійснює аналіз полярних варіацій символічного образу книги – святості її народження та трагічності загибелі, а також надає книзі дуалістичного лейтмотиву як механізму збереження пам’яті.

Статья раскрывает пути реализации политики памяти на примере маркировки городского пространства Берлина. На основе двух контрастных памятников архитектуры „Библиотека сожженных книг” и „Современное книгопечатание” автор осуществляет анализ полярных вариаций символического образа книги – святости ее рождения и трагичности гибели, а также придает книге дуалистический лейтмотив как механизм сохранения памяти.

The article deals with the politics of memory implementation as an example of symbolic marking of urban space of Berlin, which was home to many elements of the „mechanism of memory”. Depending on the interpretation of one and the same character it can sacrize the memory of various events and represent their different interpretation. Based on two contrasting architectural monuments, „The Library of Burned books” and „The modern typography”, the author analyzes the symbolic image of polar variation of the book, holy birth and tragic death, and gives the book a dualistic leitmotif as a monument of preservation mechanism of memory.
The monument of „The Library of Burned books” of Israeli sculptor Micha Ullman outside, perhaps is the most modest of those that mark the crimes of the Nazi era in Germany. It is shown the essence of the memorial – unavailable empty room symbolizes the idea of vulnerability and loss. A highlight below underlines the main idea of the composition that the burning of books has not destroyed the light of knowledge.
A huge sculpture of „The modern typography” in contradistinction to the previous excellent image reflects the grandeur of the invention of the printing press and thoughtprovoking book about the importance and its role in life of modern personality, as if demonstrating the sanctity of mechanism of book birth.
The author infers that the image of the book can be used not only as a tool for knowledge transfer from generation to generation, but also as a means of transmission of thoughts, feelings and signals of glory, vulnerability and manipulation of the invention.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Кузьма Т.М. Варіативність образу книги у символічному просторі Берліну / Т.М.Кузьма // Панорама політологічних студій : наук. вісник Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. – Рівне, 2015. – Вип. 13. - С. 255-261.
Ключові слова: місце пам’яті, образ книги, маркування міського простору, место памяти, образ книги, маркировка городского пространства, place of memory, image of the book, urban space marking
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 001 Наука та знання в цілому. Організація розумової праці > 001.8 Методологія > 001.89 Організація наукової та науково-дослідної роботи > 001.891 Наукові дослідження. Методи досліджень > 001.891.3 Теоретичні дослідження
0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 002 Друк в цілому. Документація. Книги. Авторство > 002.2 Друк в цілому. Книгознавство
3 Суспільні науки > 32 Політика
Підрозділи: Факультет історії, політології та міжнародних відносин > Кафедра міжнародних відносин
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 19 Лют 2021 10:55
Останні зміни: 19 Лют 2021 10:55
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/4196

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу