Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

РОЗВИТОК МОВЛЕННЄВОЇ АКТИВНОСТІ В ДІТЕЙ З РАННІМ ДИТЯЧИМ АУТИЗМОМ

Руденко Н.М. та Гордійчук А. (2019) РОЗВИТОК МОВЛЕННЄВОЇ АКТИВНОСТІ В ДІТЕЙ З РАННІМ ДИТЯЧИМ АУТИЗМОМ. Інноватика у вихованні, 2019 (Вип.10). с. 234-239.

[img]
Перегляд
Текст
Руденко Н.М,Гордійчук А.С.Розвиток мовл.активності_Інноватика 2019.pdf

Завантажити (321kB) | Перегляд

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність проблеми розвитку мовленнєвої
активності в дітей з раннім дитячим аутизмом (РДА). Відмічається, що діти-аутисти страждають від власної нездатності налагодити соціальну взаємодію, підтримувати контакт з чужою людиною, мають труднощі сприймання інформації та розуміння ситуації спілкування. Розкрито суть поняття «мовленнєва активність». Проаналізовано сучасні дослідження з проблеми. Представлено результати власного експериментального дослідження. Було встановлено, що мовленнєва активність у дітей
з РДА сформована на низькому рівні. Для дошкільників характерні мовленнєвий негативізм; нестійкий інтерес до ситуації обстеження, вибіркове виконання завдань; відсутність інтересу до завдань; наявність ехолалій, фраз-штампів, автономного мовлення, відсутність власного ініціативного мовлення; відсутність потреби відповідати на поставлені запитання, звертатися із запитаннями, виправляти допущені
помилки. У статті представлено корекційно-розвивальну програму, завданнями якої є розвиток мовленнєвої активності в дітей-аутистів. На заняттях приділяється увага розвитку фонематичного слуху; загальної і тонкої моторики, кінестетичних відчуттів, міміки, пантоміміки, просторових організацій рухів; мовної моторики для формування
артикуляційної бази звуків, фізіологічного і фонаційного дихання; розвитку навичок правильного вживання звуків у різних формах і видах мовлення, у всіх ситуаціях спілкування. Показано, що серія логоритмічних занять сприяє успішній адаптації, реабілітації, особистісному становленню особи, її інтеграції в соціум. За результатами корекційно-розвивальної роботи у дітей з РДА підвищився рівень мовленнєвої активності.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Руденко Н. Розвиток мовленнєвої активності в дітей з раннім дитячим аутизмом / Н.Руденко, А.Гордійчук // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. – Рівне, 2019. – Вип. 10. - С. 234-239.
Ключові слова: ранній дитячий аутизм, мовленнєвий розвиток, мовленнєва активність, корекційно-розвивальна програма, логоритміка.
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти ім. Поніманської Т. І.
Користувач, що депонує: Наталія Гуменюк
Дата внесення: 25 Жов 2021 06:53
Останні зміни: 14 Жов 2024 07:34
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/9666

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу