Руденко Н.М. та Гордійчук А. (2019) РОЗВИТОК МОВЛЕННЄВОЇ АКТИВНОСТІ В ДІТЕЙ З РАННІМ ДИТЯЧИМ АУТИЗМОМ. Інноватика у вихованні, 2019 (Вип.10). с. 234-239.
|
Текст
Руденко Н.М,Гордійчук А.С.Розвиток мовл.активності_Інноватика 2019.pdf Завантажити (321kB) | Перегляд |
Анотація
У статті обґрунтовано актуальність проблеми розвитку мовленнєвої
активності в дітей з раннім дитячим аутизмом (РДА). Відмічається, що діти-аутисти страждають від власної нездатності налагодити соціальну взаємодію, підтримувати контакт з чужою людиною, мають труднощі сприймання інформації та розуміння ситуації спілкування. Розкрито суть поняття «мовленнєва активність». Проаналізовано сучасні дослідження з проблеми. Представлено результати власного експериментального дослідження. Було встановлено, що мовленнєва активність у дітей
з РДА сформована на низькому рівні. Для дошкільників характерні мовленнєвий негативізм; нестійкий інтерес до ситуації обстеження, вибіркове виконання завдань; відсутність інтересу до завдань; наявність ехолалій, фраз-штампів, автономного мовлення, відсутність власного ініціативного мовлення; відсутність потреби відповідати на поставлені запитання, звертатися із запитаннями, виправляти допущені
помилки. У статті представлено корекційно-розвивальну програму, завданнями якої є розвиток мовленнєвої активності в дітей-аутистів. На заняттях приділяється увага розвитку фонематичного слуху; загальної і тонкої моторики, кінестетичних відчуттів, міміки, пантоміміки, просторових організацій рухів; мовної моторики для формування
артикуляційної бази звуків, фізіологічного і фонаційного дихання; розвитку навичок правильного вживання звуків у різних формах і видах мовлення, у всіх ситуаціях спілкування. Показано, що серія логоритмічних занять сприяє успішній адаптації, реабілітації, особистісному становленню особи, її інтеграції в соціум. За результатами корекційно-розвивальної роботи у дітей з РДА підвищився рівень мовленнєвої активності.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Руденко Н. Розвиток мовленнєвої активності в дітей з раннім дитячим аутизмом / Н.Руденко, А.Гордійчук // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. – Рівне, 2019. – Вип. 10. - С. 234-239. |
Ключові слова: | ранній дитячий аутизм, мовленнєвий розвиток, мовленнєва активність, корекційно-розвивальна програма, логоритміка. |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія 8 Мова. Мовознавство. Художня література. Літературознавство |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти ім. Поніманської Т. І. |
Користувач, що депонує: | Наталія Гуменюк |
Дата внесення: | 25 Жов 2021 06:53 |
Останні зміни: | 14 Жов 2024 07:34 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/9666 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |