Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПСИХОАНАЛІТИЧНА ПЕДАГОГІКА: ІННОВАЦІЯ ХХІ ст. ЧИ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНА РЕКОНСТРУКЦІЯ ДОСВІДУ ПЕРШОЇ ТРЕТИНИ ХХ ст.

Петренко О.Б. (2017) ПСИХОАНАЛІТИЧНА ПЕДАГОГІКА: ІННОВАЦІЯ ХХІ ст. ЧИ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНА РЕКОНСТРУКЦІЯ ДОСВІДУ ПЕРШОЇ ТРЕТИНИ ХХ ст. Інноватика у вихованні, 2017 (Вип.6). с. 53-62. ISSN 2411-4553

[img]
Перегляд
Текст
Петренко О.Б..pdf

Завантажити (3MB) | Перегляд

Анотація

У статті здійснено аналіз психоаналітичної педагогіки як галузі педагогіки, орієнтованої на вивчення особистості дитини, на забезпечення збереження її психіки, корекцію девіантних проявів у поведінковій сфері, побудову диференційованого виховного процесу, забезпечення максимальної співпраці батьків, педагогів, учнів. З’ясовано, що основними представниками психоаналітичної педагогіки були педагоги-психоаналітики (А.Фрейд, М.Грін, М.Кляйн, А.Айхрон, А.Нейлл, В.Шмідт), орієнтовані на вирішення соціально-педагогічних проблем; реалізовували принцип свободи як у школах інтернатного типу, так і в звичайних навчальних закладах та в умовах традиційного сімейного виховання. Доведено, що «класична» психоаналітична педагогіка 20–30-х рр. ХХ ст. є вихідною точкою розширення педагогічної компетенції психоаналізу за межі аналізу психічних структур або педагогічних феноменів у напрямі до розвитку конкретних практичних концепцій діяльності з боку батьків і вихователів. Обґрунтовано, що сучасна психоаналітична педагогіка є швидше творчою історико-педагогічною реконструкцією досвіду першої третини ХХ ст., аніж інновацією ХХІ ст., однак реконструкцією, яка враховує усі досягнення психолого-педагогічної науки упродовж минулого століття.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Петренко О.Б. Психоаналітична педагогіка: інновація ХХІ ст. чи історико-педагогічна реконструкція досвіду першої третини ХХ ст / О.Б.Птренко // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд. О.Б.Петренко ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Н.М.Гринькова, Т.С.Ціпан та ін. – Рівне, 2017. - Вип. 6. - С. 53-62.
Ключові слова: психоаналітична педагогіка, інновація, історико-педагогічна реконструкція, психоаналіз, особистість.
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 09 Жов 2020 07:57
Останні зміни: 09 Жов 2020 07:57
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/1008

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу