Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

THE REASONS OF CONFLICTS OF SENIOR PUPILS WITH THEIR PARENTS: TO THE PROBLEM OF FAMILY ADAPTATION

Hlavinska E. (2021) THE REASONS OF CONFLICTS OF SENIOR PUPILS WITH THEIR PARENTS: TO THE PROBLEM OF FAMILY ADAPTATION. Психологія: реальність і перспективи, 2021 (Вип.17). с. 160-169. ISSN 2518-7503

[img]
Перегляд
Текст
Главінська Е..pdf

Завантажити (4MB) | Перегляд

Анотація

The psychological determinants for the formation of harmonious family relationships were highlighted: empathically oriented communication, humanistic style of children’s upbringing, their high level of self-esteem, smoothing the difference between “Me-ideal” and “Me-real”, positive attitude from others and self-respect. Based on the results of our observations, which we carried out in 2021 in the educational process of educational activities of secondary schools № 15 of t. Rivne, we can exactly conclude that for senior school age is quite characterized of emotional fluctuations in mood. Some pupils were also characterized (in some cases) by neurotic and protest, sometimes by aggressive behavior, but these were isolated cases. We have diagnosed that tense situations are arisen between parents and children from time to time. However, again, our observations show that maladaptive family relationships are never caused by a single cause. For example, parents’ sexual problems have never been the predominant cause of maladaptive family relationships between parents and children, but aggressive tendencies caused by parents’ sexual problems often exacerbate children’s nervous and aggressive disputes with their parents. And even if young people find a way out of these disputes in some a way, in any case, the attitude towards parents remains negative, as, incidentally, the attitude of parents towards children (hair, clothes, hobbies, leisure, etc.).

Ми вважаємо, що психологічними передумовами становлення гармонійних сімейних взаємостосунків є: емпатійно зорієнтована комунікація, гуманістичний стиль виховання дітей, їх висока самооцінка,згладжування різниці між «Я-ідеальним» і «Я-реальним», позитивне ставлення з боку інших і самоповага.Спираючись на результати наших спостережень, які ми здійснювали протягом 2021 р. в навчальному процесі здійснення освітньої діяльності закладу середньої освіти №15 м. Рівного, можемо зробити висновок, що для старшого шкільного віку є доволі характерним виникнення емоційних коливань в настрої. Деякі учні характеризувалися також (в окремих випадках) невротичною та протестною, інколи – агресивною поведінкою, але це були окремі, поодинокі випадки. Ми діагностували, що між батьками і дітьми час від часу виникають напружені ситуації. Проте, знову ж таки, наші спостереження засвідчують, що дезадаптивні сімейні взаємостосунки ніколи не викликаються лише певною однією причиною. Наприклад, сексуальні проблеми батьків ніколи не були домінувальною причиною дезадаптивних сімейних взаємостосунків батьків та дітей, проте агресивні тенденції, які викликаються сексуальними проблемами батьків, найчастіше актуалізують нервові та агресивні суперечки дітей з батьками. І якщо навіть молоді люди певним чином знаходять вихід із цих суперечок, то в будь-якому разі ставлення до батьків залишається негативним, як, до речі, і ставлення батьків до дітей (до зачіски, одягу, хобі, вільного часу і т.п.).

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Hlavinska Е. The reasons of conflicts of senior pupils with their parents: to the problem of family adaptation || Причини конфліктів старшокласників з батьками: до проблеми адаптації в сім'ї / Е. Hlavinska // Психологія: реальність та перспективи : зб. наук. пр. / упоряд.: Р.В. Павелків, Н.В. Корчакова. - Рівне : РДГУ, 2021. - Вип. 17. - С. 160-169.
Ключові слова: конфлікти, проблеми сімейної адаптації, гармонійні сімейні conflicts, problems of family adaptation, harmonious family relationships, emotional fluctuations, aggressive disputes with parents, personally and professionally significant experience. стосунки, емоційні коливання, агресивні суперечки з батьками, особистісно та професійно значущий досвід.
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології
Користувач, що депонує: Unnamed user with username Marchuk
Дата внесення: 04 Січ 2022 09:52
Останні зміни: 04 Січ 2022 09:52
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/10262

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу