Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ОБЛАШТУВАННЯ БЕЗБАР’ЄРНОГО ПРОСТОРУ КЛАСНОЇ КІМНАТИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ УКРАЇНИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

Боровець О. (2023) ОБЛАШТУВАННЯ БЕЗБАР’ЄРНОГО ПРОСТОРУ КЛАСНОЇ КІМНАТИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ УКРАЇНИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ. Інноватика у вихованні, 2023: Вип. 17. с. 162-171.

[img]
Перегляд
Текст
Боровець О..pdf

Завантажити (6MB) | Перегляд

Анотація

У статті актуалізується проблема облаштування безбар’єрного простору класної кімнати початкової школи України в умовах інклюзивного навчання. Авторка доводить, що нині в Україні важливою умовою організації інклюзивного навчання є планування та облаштування безбар’єрного простору закладу загальної середньої освіти загалом та класної кімнати зокрема, де всі без виключення здобувачі освіти не матимуть перешкод для оволодіння знаннями, уміннями, компетентностями, де враховуватимуться індивідуальні можливості та особливості кожного учня/учениці. Акцентовано увагу на тому, що бар’єри в освітньому просторі можуть бути фізичними, соціальними, психологічними. Визначаються такі види безбар’єрності: фізична, інформаційна, цифрова, суспільна та громадянська, економічна, освітня. Освітня безбар’єрність передбачає наявність рівних можливостей та вільного доступу громадян до освітніх послуг упродовж життя.
The article deals with the problem of arrangement a barrier-free classroom space of a primary school in Ukraine in the conditions of inclusive education. The author proves that nowadays in Ukraine, an important condition for the organization of inclusive education is the planning and arrangement of a barrier￾free space of a general secondary education institution in general and a classroom in particular, where all students will have no obstacles to mastering knowledge, skills, competences, where individual needs will be taken into account capabilities and characteristics of each student. Attention is focused on the fact that barriers in the educational space can be physical, social, and psychological. The following types of barrier-free accessibility are defined: physical, informational, digital, social and civil, economic, educational. Educational accessibility implies equal opportunities and free access of citizens to educational services throughout life.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Боровець О. Облаштування безбар’єрного простору класної кімнати початкової школи України в умовах інклюзивного навчання / О. Боровець // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. - Рівне, 2023. - Вип. 17. - С. 162-171.
Ключові слова: освітній простір, простір класної кімнати, початкова школа України, безбар’єрність, універсальний дизайн, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивне навчання; educational space, classroom space, primary school of Ukraine, barrier-free, universal design, children with special educational needs, inclusive learning
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 02 Жов 2023 07:56
Останні зміни: 02 Жов 2023 07:56
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/11764

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу