Филипчук М.С. (2023) ХУДОЖНЬО-ВИКОНАВСЬКА КОНЦЕПЦІЯ РЕГТАЙМУ В ІНСТРУМЕНТАЛЬНОМУ ЖАНРІ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2023: Вип. 1. pp. 52-55.
|
Text
Филипчук М.С..pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
У запропонованій статті розкрито сутнісну характеристику регтайму, як важливого об’єкта в системі інструментального виконавства в період зародження та становлення джазу. На основі наукових праць здійснено спробу довести, що регтайм у музично-виконавській практиці здійснював важливий вплив на розвиток і формування музикантів і окремих оркестрових й ансамблевих колективів, розширив можливості використання різноманітних техніко-виконавських прийомів (переважно у фортепіанній грі, у якій виконавець застосовував нестандартні принципи поєднання правої та лівої руки та широкий спектр різноманітних метроритмічних малюнків). З’ясовано, що у виконавській практиці піаністів періоду регтайму викристалізовувались власні манери гри й особливі підходи до виконання регтаймових творів, які згодом використовувались у практиці джазових музикантів і в ансамблевій практиці. Доведено, що регтайм є також композиторським жанром, який увібрав у себе важливі риси європейської та джазової традиції. У цьому жанрі необхідно відмітити композитора та виконавця Скота Джопліна, який був основоположником зародження регтайму, заклавши підвалини та піднявши його на професійний рівень виконання, застосовував широкий спектр техніко-виконавських і художніх принципів. Пропонована стаття є науковим поглядом на предмет висвітлення регтайму як художньо-виконавського об’єкта у творчості джазових музикантів і оркестрових колективів, що спонукає до глибокого осмислення й аналізу.
The proposed article reveals the essential characteristics of ragtime as an important object in the system of instrumental performance in the period of the birth and formation of jazz. On the basis of scientific works, an attempt was made to prove that ragtime in musical and performing practice had an important influence on the development and formation of musicians and individual orchestral and ensemble groups, expanded the possibilities of using various technical and performing techniques (mainly in piano playing, in which the performer used non-standard principles combination of right and left hand and a wide range of various metrorhythmic patterns). It was found that in the performing practice of pianists of the ragtime period, their own playing manners and special approaches to the performance of ragtime pieces were crystallized, which were later used in the practice of jazz musicians and in ensemble practice. It has been proven that ragtime is also a compositional genre that has incorporated important features of the European and jazz tradition. In this genre, it is necessary to note the composer and performer Scott Joplin, who was the founder of the birth of ragtime, laying the foundations and raising it to a professional level of performance, applying a wide range of technical, performing and artistic principles. The proposed article is a certain scientific view on the subject of covering ragtime as an artistic and performing object in the work of jazz musicians and orchestral groups, which encourages deep reflection and analysis.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Филипчук М. С. Художньо-виконавська концепція регтайму в інструментальному жанрі / М. С. Филипчук // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості : зб. наук. пр. - Одеса, 2023. - Вип. 1. - С. 52-55. |
Uncontrolled Keywords: | регтайм, метроритмічні формули, джазові піаністи, регінг; ragtime, metrorhythmic formulas, jazz pianists, raging |
Subjects: | 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика > 785 Інструментальна музика. Симфонічна музика. Музика для оркестрів. Музика для ансамблів |
Divisions: | Інститут мистецтв > Кафедра естрадної музики |
Depositing User: | Богдана Печончик |
Date Deposited: | 14 May 2024 13:09 |
Last Modified: | 21 Jun 2024 09:31 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13321 |
Actions (login required)
View Item |