Якимчук С.Н. (2023) ВОКАЛЬНО-ХОРОВА ТВОРЧІСТЬ КОМПОЗИТОРА БОРИСА ЛЯТОШИНСЬКОГО ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ (НА ПРИКЛАДІ КАНТАТИ «ЗАПОВІТ»). Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2023: Вип. 1. pp. 56-60.
|
Text
Якимчук С.Н..pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
Стаття розкриває стилістичні особливості хорового письма та композиторської творчості Бориса Лятошинського на прикладі художньо-теоретичного аналізу кантати «Заповіт», що наповнена різноманітними хоровими та виражально-симфонічними засобами. На основі наукових праць багатьох музикознавців узагальнюються поняття про модернізм у музиці в першій половині ХХ століття та новаторські музичні прийоми у творчості композиторів. Відбувається зіставлення філософії та мистецтва, а також українського культуротворення 20–60 років ХХ століття на прикладі творів Б. Лятошинського та його кантати «Заповіт». У творі представлені індивідуальні риси композиторського стилю: експресивність, драматизм, нашарування гармонії, поліритмія, динамічні проведення оркестрових партій усіх інструментальних груп з використанням виражальних засобів паралельно з хоровими партіями. Отже, відбувається синтез симфонічного та хорового письма на мелодію Г. Гладкова та вірші Т. Шевченка, що створює повну співзвучність музики з образами й ідеями поезії. Актуалізовано думку, що кожний музичний твір Б. Лятошинського – це твір високого професійного мистецтва, що несе в собі повноцінне зерно української музики.
The article describes the stylistic features of the choral writing and compositional work of Borys Liatoshinskyi using the example of the artistic and theoretical analysis of the cantata “The Testament”, which is filled with a wide variety of choral, expressive and symphonic means. Based on the research of many musicologists, the concept of modernism in music of the first half of the 20’th century and innovative musical techniques in the work of composers are summarized. The philosophy and art are compared as well as Ukrainian cultural formation of the 1920–1960’s based on the example of Borys Liatoshynskyi’s works and of his cantata “The Testament”. This composition presents individual features of the composer’s style: expressiveness, drama, layering of harmony, polyrhythm, dynamic performances of orchestral parts of all instrumental groups using expressive means in parallel with choral parts. So, a synthesis of symphonic and choral writing to the melody of H. Hladkov and poems of T. Shevchenko takes place, which creates a complete consonance of this music with the images and ideas of the poetry. The following idea is actualized: every piece of Borys Liatoshynskyi’s music is a work of high and professional art, which represents the core of Ukrainian music.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Якимчук С. Н. Вокально-хорова творчість композитора Бориса Лятошинського першої половини ХХ століття (на прикладі кантати «Заповіт») / С. Н. Якимчук // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості : зб. наук. пр. - Одеса, 2023. - Вип. 1. - С. 56-60. |
Uncontrolled Keywords: | модернізм, композитор Б. Лятошинський, кантата «Заповіт», симфонічний оркестр, хор, тема, темп, куплет; modernism, composer B. Liatoshynskyi, cantata “Testament”, symphony orchestra, choir, theme, tempo, verse |
Subjects: | 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика |
Divisions: | Факультет музичного мистецтва > Кафедра вокально-хорового мистецтва |
Depositing User: | Богдана Печончик |
Date Deposited: | 14 May 2024 13:25 |
Last Modified: | 03 Feb 2025 09:50 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13322 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |