Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ДОСЛІДЖЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ВИРОБНИКІВ ЦЕМЕНТНОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ ЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ

Бенчук С.О. та Дейнега І.О. (2024) ДОСЛІДЖЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ВИРОБНИКІВ ЦЕМЕНТНОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ ЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ. Via Economica, 2024 (Вип. 5). с. 7-13.

[img] Текст
180-Текст статті-166-1-10-20240722.pdf

Завантажити (384kB)

Анотація

Метою статті є дослідження та аналіз конкурентних переваг виробників цементної галузі з використанням моделі «п’яти сил Портера», враховуючи сучасні економічні та соціальні тенденції, які впливають на формування конкурентних переваг. Особливу увагу приділено інтеграції в модель «п’яти сил Портера» додаткової «сили» – впливу держави, яка є суттєвою для розуміння конкурентного середовища в Україні та інших країнах із подібними економічними умовами. Дослідження сприятиме глибшому розумінню конкурентного середовища у цементній галузі, що дозволить виробникам більш ефективно формувати та реалізовувати конкурентні стратегії, забезпечуючи своє стійке зростання та успішну діяльність на ринку. Цей підхід також дозволяє об’єктивніше оцінити рівень рентабельності, можливостей і ризиків у галузі цементного виробництва, а також адаптувати конкурентні стратегії виробників до реалій конкретної держави. Проведений аналіз підкреслює важливість державного впливу та необхідність додаткових теоретичних і практичних розробок для формування конкурентних переваг підприємств у сучасних умовах. Дослідження факторів впливу на інтенсивність конкуренції у цементній галузі дозволив встановити, що поява нових вітчизняних виробників на ринку цементу України малоймовірна, проте є можливість завезення цементу із Туреччини. На сьогодні ці процеси дещо відтерміновані у часі через запровадження Україною ввізного мита. Оскільки основний вплив на собівартість мають вартість енергоносіїв та вартість доставки цементу та сировинних матеріалів, то з метою зменшення впливу постачальників варто використовувати власні вагони, що дозволяє здешевити перевезення більше, ніж на 40%. Покупці цементу мають незначний вплив на інтенсивність конкуренції, оскільки основними покупцями є підприємства, що випускають бетонні, залізобетонні, газобетонні вироби і які чутливі до якості цементу та ритмічності постачання. Зменшення обсягів пропозиції цементу на ринку значно зменшує вплив покупців. Товарів-замінників щодо цементу поки що не має, а існують лише напрацювання в цьому напрямку, тому вплив зі сторони цієї сили відсутній. Кількість конкурентів на вітчизняному ринку цементу не значна, присутній реальний лідер ринку.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Бенчук С. О. Дослідження конкурентних переваг виробників цементної галузі в умовах економічної нестабільності / С. О. Бенчук, І. О. Дейнега // Via Economica. - Одеса, 2024. - Вип. 5. - С. 7-13.
Ключові слова: конкуренті переваги, «п’ять сил Портера», державне регулювання, виробники цементу, маркетингова стратегія, цементна галузь
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 33 Економіка. Економічна наука > 339 Торгівля. Міжнародні економічні відносини. Світова економіка
Підрозділи: Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра менеджменту
Користувач, що депонує: Галина Тарасюк
Дата внесення: 23 Груд 2024 13:44
Останні зміни: 24 Груд 2024 07:03
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15589

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу