Бенчук С.О. та Дейнега І.О. (2024) ДОСЛІДЖЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ВИРОБНИКІВ ЦЕМЕНТНОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ ЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ. Via Economica, 2024 (Вип. 5). с. 7-13.
Текст
180-Текст статті-166-1-10-20240722.pdf Завантажити (384kB) |
Анотація
Метою статті є дослідження та аналіз конкурентних переваг виробників цементної галузі з використанням моделі «п’яти сил Портера», враховуючи сучасні економічні та соціальні тенденції, які впливають на формування конкурентних переваг. Особливу увагу приділено інтеграції в модель «п’яти сил Портера» додаткової «сили» – впливу держави, яка є суттєвою для розуміння конкурентного середовища в Україні та інших країнах із подібними економічними умовами. Дослідження сприятиме глибшому розумінню конкурентного середовища у цементній галузі, що дозволить виробникам більш ефективно формувати та реалізовувати конкурентні стратегії, забезпечуючи своє стійке зростання та успішну діяльність на ринку. Цей підхід також дозволяє об’єктивніше оцінити рівень рентабельності, можливостей і ризиків у галузі цементного виробництва, а також адаптувати конкурентні стратегії виробників до реалій конкретної держави. Проведений аналіз підкреслює важливість державного впливу та необхідність додаткових теоретичних і практичних розробок для формування конкурентних переваг підприємств у сучасних умовах. Дослідження факторів впливу на інтенсивність конкуренції у цементній галузі дозволив встановити, що поява нових вітчизняних виробників на ринку цементу України малоймовірна, проте є можливість завезення цементу із Туреччини. На сьогодні ці процеси дещо відтерміновані у часі через запровадження Україною ввізного мита. Оскільки основний вплив на собівартість мають вартість енергоносіїв та вартість доставки цементу та сировинних матеріалів, то з метою зменшення впливу постачальників варто використовувати власні вагони, що дозволяє здешевити перевезення більше, ніж на 40%. Покупці цементу мають незначний вплив на інтенсивність конкуренції, оскільки основними покупцями є підприємства, що випускають бетонні, залізобетонні, газобетонні вироби і які чутливі до якості цементу та ритмічності постачання. Зменшення обсягів пропозиції цементу на ринку значно зменшує вплив покупців. Товарів-замінників щодо цементу поки що не має, а існують лише напрацювання в цьому напрямку, тому вплив зі сторони цієї сили відсутній. Кількість конкурентів на вітчизняному ринку цементу не значна, присутній реальний лідер ринку.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Бенчук С. О. Дослідження конкурентних переваг виробників цементної галузі в умовах економічної нестабільності / С. О. Бенчук, І. О. Дейнега // Via Economica. - Одеса, 2024. - Вип. 5. - С. 7-13. |
Ключові слова: | конкуренті переваги, «п’ять сил Портера», державне регулювання, виробники цементу, маркетингова стратегія, цементна галузь |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 33 Економіка. Економічна наука > 339 Торгівля. Міжнародні економічні відносини. Світова економіка |
Підрозділи: | Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра менеджменту |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 23 Груд 2024 13:44 |
Останні зміни: | 24 Груд 2024 07:03 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15589 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |