Пляшко О.С. та Панюк Т.П. та Хомич С.В. (2024) ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ В КРЕАТИВНІЙ ЕКОНОМІЦІ: ВІД СУТНОСТІ ДО УПРАВЛІННЯ. Via Economica, 2024: Вип. 7. с. 50-58. ISSN ISSN (PRINT): 2786-8559 ISSN (ONLINE): 2786-8567
|
Текст
Пляшко О.С., Панюк Т.П., Хомич С.В..pdf Завантажити (4MB) | Перегляд |
Анотація
У статті досліджено ефективність використання людського капіталу у вітчизняному секторі креативних індустрій та розроблено рекомендації щодо стратегічного управління ним в сучасних динамічних умовах. Узагальнено теоретичні засади дослідження креативної економіки, визначено ключові особливості і тенденції її розвитку. Людський капітал позиціоновано як основний ресурс розвитку креативної економіки і виділено основні його характеристики: інтелектуальні та творчі компетенції, креативність та підприємливість, здатність до самореалізації та розвитку. У статті визначено структурні особливості креативної економіки та їх нормативну регламентацію в Україні. З’ясовано, що креативні індустрії як складова креативної економіки об’єднують комерційно та технологічно орієнтовані галузі та галузі культури і мистецтва. Проведено оцінювання ефективності використання людського капіталу в галузях креативної економіки шляхом порівняння статистичних даних щодо частки та динаміки абсолютних показників обсягів реалізації, кількості суб’єктів господарювання, зайнятих та продуктивності праці. Встановлено, що галузі, орієнтовані на знання й технології, такі як IT, реклама та маркетинг, є більш інфраструктурно чисельними та демонструють найвищу продуктивність праці, що свідчить про високий рівень ефективності використання людського капіталу. Традиційні культурні індустрії мають значно нижчі показники діяльності, що обумовлено як специфікою галузей і їх продукту, так і недостатнім рівнем культури його споживання та платоспроможного попиту. З’ясовано, що креативні індустрії детермінуються ринковими законами і географічно тяжіють до більш розвинутих регіонів. Пандемія COVID-19 і повномасштабне вторгнення росії стали викликами для креативної економіки, однак інноваційні технологічно орієнтовані галузі, зокрема IT, продемонстрували відносну стійкість і адаптивність як щодо показників діяльності, так і збереження людського капіталу. Для підвищення продуктивності людського капіталу запропоновано основні напрями стратегічного управління в креативній економіці на різних ієрархічних рівнях.
The article examines the efficiency of human capital use in the domestic sector of creative industries and develops recommendations for its strategic management in today’s dynamic environment. The theoretical foundations of the study of the creative economy are summarised, the key features and trends of its development are identified. Human capital is positioned as the main resource for the development of the creative economy and its main characteristics are allocated: intellectual and creative competences, creativity and entrepreneurship, ability o self-realisation and development. The article identifies the structural features of the creative economy and their regulatory framework in Ukraine. It has been found that creative industries as a component of the creative economy combine commercially and technologically oriented industries and cultural sectors. An assessment of the efficiency of human capital use in the creative economy industries is carried out by comparing statistical data on the share and dynamics of absolute indicators of sales volumes, the number of business entities, employees and labour productivity. It is found that knowledge and technology-oriented industries, such as IT, advertising and marketing, are more infrastructure-intensive and demonstrate the highest labour productivity, which indicates a high level of efficiency in the use of human capital. Traditional cultural industries have significantly lower performance indicators, which is due to both the specifics of the industries and their products and the insufficient level of culture of consumption and effective demand. It has been found that creative industries are determined by market laws and are geographically inclined towards more developed regions. The COVID-19 pandemic and the full-scale invasion of russia have become challenges for the creative economy, but innovative technologyoriented industries, in particular IT, have demonstrated relative resilience and adaptability in terms of both performance and human capital preservation. To increase the productivity of human capital, the main directions of strategic management in the creative economy at different hierarchical levels are proposed.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Пляшко О. С. Людський капітал в креативній економіці: від сутності до управління / О. С. Пляшко, Т. П. Панюк, С. В. Хомич // Via Economica. - 2024. - Вип. 7. - С. 50-58. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8559/2024-7-8 |
Ключові слова: | людський капітал, аналіз, результативність, стратегічне управління, креативні індустрії; human capital, analysis, performance, strategic management, creative industries |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 33 Економіка. Економічна наука |
Підрозділи: | Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра економіки та управління бізнесом |
Користувач, що депонує: | Богдана Печончик |
Дата внесення: | 04 Лют 2025 11:13 |
Останні зміни: | 04 Лют 2025 11:13 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/16659 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |