Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ІНСТИТУЦІЙНА АРХІТЕКТОНІКА РЕГІОНАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ

Олексієвець Т.І. та Матвіїв І.Р. та Шитов В.М. (2025) ІНСТИТУЦІЙНА АРХІТЕКТОНІКА РЕГІОНАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ. Via Economica, 2025 (Вип.10). с. 95-99. ISSN ISSN (PRINT): 2786-8559 ISSN (ONLINE): 2786-8567

[img] Текст
ІНСТИТУЦІЙНА АРХІТЕКТОНІКА....pdf

Завантажити (3MB)

Анотація

У статті здійснено теоретичне осмислення інституційної архітектоніки регіонального маркетингу як багаторівневої системи взаємодії інститутів, що визначають умови та можливості стратегічного розвитку територій. Регіональний маркетинг розглядається як інтегрований управлінський інструмент, спрямований на аналіз ринкових можливостей, ідентифікацію конкурентних переваг та формування привабливого образу регіону у внутрішньому й зовнішньому середовищах. Наголошено, що інституційна архітектоніка трактується як структурний каркас формальних і неформальних правил, норм, традицій та цінностей, що задають рамкові умови функціонування регіональних стратегій. Показано, що ефективність упровадження регіонального маркетингу безпосередньо залежить від скоординованої діяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, бізнесових структур та інститутів громадянського суспільства, оскільки жоден із перелічених суб’єктів не володіє достатніми ресурсами для комплексної реалізації завдань самостійно. Виокремлено ключові складові інституційної архітектоніки: державні структури, муніципальні органи, бізнес-асоціації, громадські організації, міжнародні та міжрегіональні інституційні зв’язки, що формують підґрунтя для інтеграції України у глобальний простір. Особливу увагу приділено ролі інституціональної взаємодії на основі механізмів контрактування між державою та регіонами у процесі формування єдиного економічного простору. Проведено огляд наукових джерел, зокрема праць Гриценка, Пастернака та Сімків, що становлять важливий внесок у розвиток концептуальних підходів до регіонального маркетингу. У підсумку зроблено висновок про доцільність формування маркетингових стратегій регіонів України на основі концептуальної інтеграції інституційного середовища, принципів колективної взаємодії та інноваційних підходів до територіального розвитку.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Олексієвець Т.І. Інституційна архітектоніка регіонального маркетингу в Україні / Т.І. Олексієвець, І.Р. Матвіїв, В.М. Шитов // Via Economica. - 2025. - Вип. 10. - С. 95-99. - DOI: 10.32782/2786-8559/2025-10-13.
Ключові слова: інституційна архітектоніка, регіональний маркетинг, інституції, бренд регіону, регіональний розвиток
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 33 Економіка. Економічна наука > 339 Торгівля. Міжнародні економічні відносини. Світова економіка
Підрозділи: Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра економіки та управління бізнесом
Користувач, що депонує: О. В. Іванчук
Дата внесення: 14 Жов 2025 12:55
Останні зміни: 14 Жов 2025 12:55
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/18998

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу