Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПИТАННЯ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ В КОНТЕКСТІ ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ НІМЕЧЧИНИ (СЕРЕДИНА ХVІІІ –ПОЧАТОК ХХІ СТОЛІТТЯ)

Петренко О.Б. (2020) ПИТАННЯ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ В КОНТЕКСТІ ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ НІМЕЧЧИНИ (СЕРЕДИНА ХVІІІ –ПОЧАТОК ХХІ СТОЛІТТЯ). Інноватика у вихованні, 2020 (Вип.12). с. 27-40. ISSN 2411-4553

[img]
Перегляд
Текст
Петренко О..pdf

Завантажити (8MB) | Перегляд

Анотація

В статті здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз питання сімейного виховання в контексті філософсько-педагогічної спадщини Німеччини з середини ХVІІІ – до початку ХХІ століття. Оскільки зміст, цілі й методи виховання дитини у сім’ї завжди визначалися й визначаються вимогами часу, специфіка виховання зумовлена рівнем економічного розвитку держави, ідеологічними особливостями, культурою, релігією, які домінують у певній країні, особливо цікавою у цьому контексті є Німеччина, в якій склалася своєрідна система сімейного виховання з унікальними традиціями. Тлумачення сімейного виховання дитини в німецькій філософсько-педагогічній спадщині розвивалося й удосконалювалося відповідно до розвитку німецького суспільства у контексті культури німецького народу. Схарактеризовано погляди на виховання дитини в німецькій сім’ї філософів і педагогів визначеного періоду (І.Канта, Г.Гегеля, Вільгельма фон Гумбольдта, Й.Ф.Гербарта, А.Дістервега, Ф.Фребеля, Пауля Антона де Лагарда, В.Лайа, Р.Штайнера, Ю.Лангбена, Ф.Кроума, Вільяма Віндельбанда, Отто Вільмана, Густава Адольфа Лінднера, Пауля Наторпа, Гуго Гаудіга, Бертольда Отто, Е.Шпрангера, Зігмунда Бернфельда, Е.Фромма, Рене Кеніга, К.Молленхауера, Ульріха Бека, Хельги Цайхер, Г.Гудджонса, Б.Боїза). На основі здійсненого аналізу зроблено висновок про те, що під впливом ідей видатних філософів та педагогів у Німеччині відбулись якісні зрушення у сприйнятті сімейного виховання: від суворого й аскетичного у Середньовіччі, гуманного в епоху Відродження та Реформації, чітко організованого в епоху Нового Часу та Просвітництва до усвідомлення сімейного виховання як одного з найвідповідальніших завдань німецького суспільства на початку ХХІ ст. З’ясовано, що проблема сімейного виховання – один з найбільш досліджуваних теоретичних аспектів німецької гуманітарної науки, який розробляють сьогодні філософи, педагоги, психологи, соціологи й спеціалісти інших галузей науки.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Петренко О. Питання сімейного виховання в контексті філософсько-педагогічної спадщини Німеччини (середина ХVІІІ – початок ХХІ століття) / О.Петренко // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд.: О.Б.Петренко, Т.С.Ціпан, Л.М.Баліка ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Н.М.Гринькова, Т.С.Ціпан та ін. – Рівне, 2020. - Вип. 12. - С. 27-40.
Ключові слова: сімейне виховання, німецька сім’я, німецька філософія, німецька педагогіка, філософсько-педагогічна спадщина.
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 04 Січ 2021 10:45
Останні зміни: 04 Січ 2021 10:45
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/2389

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу