Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ФОРМУВАННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ФІНСЬКІЙ ОСВІТІ ЯК СИСТЕМА: СТУПЕНЕВИЙ АНАЛІЗ

Петренко С. (2019) ФОРМУВАННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ФІНСЬКІЙ ОСВІТІ ЯК СИСТЕМА: СТУПЕНЕВИЙ АНАЛІЗ. Інноватика у вихованні, 2019 (Вип. 9). с. 209-218.

[img]
Перегляд
Текст
Петренко Сергій.pdf - Опублікована Версія

Завантажити (309kB) | Перегляд

Анотація

У статті на основі здійсненого аналізу особливостей фінської системи освіти визначено її ступеневий характер: дошкільні заклади; загальноосвітня школа (початкова школа (шість років), старша школа (три роки); гімназії або профтехучилища (три роки); вища школа (університети і професійні вищі навчальні заклади).
Доведено, що систему освіти Фінляндії характеризують такі найбільш важливі особливості: високі результати поєднуються з високим ступенем рівності (між учнями) і відсутністю підсумкових іспитів у системі загальної освіти. Фінська система освіти дуже чітко організована і заснована на широкому використанні ІКТ та інформаційних мереж. Фінляндія визначила програмування (кодування) базовим стандартом 2016 року, включила його у початкову освіту. Фінляндія стала першою країною, яка ввела кодування у повністю міжпредметному підході. У навчальному плані основної школи не існує такого предмета, як інформатика; інформаційно- комунікаційні технології інтегровані в усі предмети, починаючи з першого класу. На кожному уроці учні набувають навички пошуку інформації й постійно стають активними користувачами ІКТ.
Визначено, що головним чинником реформування освіти є фінські учителі. Аналіз освітніх програм підготовки вчителя дав змогу з’ясувати, що освітня програма підготовки студента-бакалавра включає освоєння модуля за вибором «Інформаційні та комунікаційні технології» обсягом 4 кредити, передбачає вміння майбутнього вчителя. Освітня програма підготовки магістрів містить вивчення навчальної дисципліни «Інформаційні комунікаційні технології в керівництві та консультуванні», на яку відводиться 5 кредитів, і чітко визначені ІКТ- компетентності випускника університету.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Петренко С. ФОРМУВАННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ФІНСЬКІЙ ОСВІТІ ЯК СИСТЕМА: СТУПЕНЕВИЙ АНАЛІЗ / С.Петренко // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне : РДГУ, 2019. - Вип. 9. - С. 209-218.
Ключові слова: фінська система освіти, ІКТ-компетентність, ступенева освіта, програмування, кодування, неперервна освіта, підготовка вчителя
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Факультет математики та інформатики > Кафедра інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики
Користувач, що депонує: Адміністратор
Дата внесення: 08 Квіт 2020 10:51
Останні зміни: 17 Лип 2020 12:02
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/27

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу