Сілкова Е. (2019) ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАГАЛЬНИХ ПРИЙОМІВ РОБОТИ НАД СЮЖЕТНИМИ ЗАДАЧАМИ. Інноватика у вихованні, 2019 (Вип. 9). pp. 353-363.
|
Text
Сілкова Ельвіра.pdf - Published Version Download (325kB) | Preview |
Abstract
У статті обґрунтовано, що в новій редакції «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів» особливо значущу роль відведено в курсі навчання математики змістовій лінії «Сюжетні задачі». Метою цієї змістової лінії є формування в учнів загального вміння працювати над задачею, розв’язувати задачі певних видів. Встановлено, що сюжетні задачі є ефективним засобом навчання і розвитку учнів. Задачі в початковому курсі математики, з одного боку, є специфічним розділом програми, який мають засвоїти учні, а з другого – виступають як дидактичний засіб навчання, виховання і розвитку школярів. Отже, задачі дозволяють моделювати практичні ситуації, показувати зв’язок математики із життям. У статті розглядаються теоретико-методичні основи формування загальних прийомів роботи над сюжетними задачами у майбутніх вчителів початкової школи. З метою уникнення недоліків у формуванні уміння розв’язувати задачі запропоновано дотримуватися таких етапів роботи над будь-якою задачею:
1) ознайомлення школярів з умовою задачі; 2) перевірка засвоєння учнями змісту задачі; 3) проведення аналізу задачі або відшукання шляхів її розв’язання; 4) складання плану розв’язання задачі; 5) запис розв’язання задачі; 6) робота над розв’язаною задачею. Проаналізовано кожний етап роботи над задачами. Проілюстровано схеми аналітичного та синтетичного способів аналізу задач. Сутність роботи вчителя з використанням того чи іншого способу аналізу задачі продемонстровано на прикладі такої задачі: «На митницю приїхало для розмитнення 8 вантажних і 5 легкових автомобілів. 9 автомобілів вже оформили необхідні документи. Скільком автомобілям ще залишилося оформляти документи?». Представлені записи коротких умов та розв’язання задач різними способами, а також система вправ щодо формування умінь розв’язувати сюжетні задачі. Аби допомогти дітям віднайти правильний шлях розв’язання задачі, запропоновано різні варіанти завдань.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Сілкова Е. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАГАЛЬНИХ ПРИЙОМІВ РОБОТИ НАД СЮЖЕТНИМИ ЗАДАЧАМИ / Е.Сілкова // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне : РДГУ, 2019. - Вип. 9. - С. 353-363. |
Uncontrolled Keywords: | задача, етапи роботи над задачею, коротка умова, аналітичний та синтетичний способи аналізу задач, схема, план розв’язування задачі, розв’язання |
Subjects: | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл |
Divisions: | Факультет математики та інформатики > Кафедра математики з методикою викладання |
Depositing User: | Адміністратор |
Date Deposited: | 08 Apr 2020 10:49 |
Last Modified: | 17 Jul 2020 12:13 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/29 |
Actions (login required)
View Item |