Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ОСОБИСТІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ІЗ РІЗНИМ СОЦІОМЕТРИЧНИМ СТАТУСОМ У КЛАСІ

Хомич І.С. (2020) ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ОСОБИСТІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ІЗ РІЗНИМ СОЦІОМЕТРИЧНИМ СТАТУСОМ У КЛАСІ. Психологія: реальність і перспективи, 2020: Вип. 15. с. 155-161. ISSN 2518-7503

[img]
Перегляд
Текст
Хомич І..pdf

Завантажити (4MB) | Перегляд

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей прояву моральних характеристик молодших школярів в залежності від соціометричного статусу в класі з урахуванням наукових підходів до вказаної проблеми. В ході експериментального дослідження підтвердилася гіпотеза про ймовірний вплив означеної групуючої змінної (соціометричного статусу в класі) на рівень вираженості інтегральних особистісних факторів молодших школярів, а саме факторів «морально-ціннісного відношення» та «ціннісного відношення до справ, обов’язків та інших людей». Вказані фактори найвищих середніх значень досягають у категорії молодших школярів з високим соціометричним статусом в класі («зірки»), демонструючи пік найнижчих середніх значень у категорії досліджуваних з низьким соціометричним статусом в класі («ізольовані»). Це означає, що значення усіх психологічних шкал, що структурно і змістовно визначають специфіку даних інтегральних особистісних факторів, лінійно зростають від категорії досліджуваних з найнижчим соціометричним статусом в класі до категорії досліджуваних з найвищим соціометричним статусом, що свідчить про зорієнтованість представників з найвищим соціометричним статусом у класі на морально-етичні цінності у поведінці.

The paper deals with the research of primary schoolchildren’s behavior in the aspect of moral characteristics expression depending on sociometrical status in a class considering scientific approaches to researched issue. Within the experiment the author verified a hypothesis concerning with a probable influence of defined grouping alternant (sociometric status in a class) on the expressiveness level of integral personal factors of primary schoolchildren including the factors of moral and values-based attitude and values-based attitude to the affairs, duties and other people. Mentioned factors reach the highest average indicators in the category of primary schoolchildren with high sociometric status in the class (“stars”), demonstrating the top of the lowest average indicators in the category of researched ones with low sociometric status in the class (“isolated”). The study covers that the indicators of all psychological scales linearly increases from the researched category with those who have the lowest sociometric status in the class to the researched category of ones who are with the highest sociometric status. These psychological scales denote special features for data dealing with integral personal factors in the structural and informative ways. The author highlights that these results reveal the focusing on moral and ethical values in a behavior for those who are with the highest sociometric status in the class. In a system of relations with coevals a child develops the whole range of feelings that characterize his or her as an already socialized person who aims to self-affirmation and competition with others obtaining certain status in a group. Primary schoolchildren with sociometric statuses of “stars” and “wished” are more responsible apart from those who have sociometric statuses of “isolated” and “rejected”. The author presents the own interpretation of high position in a team among coevals. This position concerns with the values of primary schoolchildren’s internal potential and developed external culture of behavior.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Хомич І. Особливості прояву особистісних характеристик молодших школярів із різним соціометничним мтатусом у класі / І.Хомич // Психологія: реальність і перспективи : зб. наук. пр. - Рівне, 2020. - Вип. 15. - С. 155-161.
Ключові слова: молодший школяр, особистісні характеристики, соціометричний статус, особистісні фактори, моральні норми, морально-ціннісне відношення, ціннісне відношення до справ, primary schoolchild, personal characteristics, sociometric status, personal factors, moral standards, moral- and values-based attitude, values-based attitude to the affairs
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 30 Теорія, методолія та методи суспільних наук. Соціографія
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 04 Бер 2021 21:51
Останні зміни: 04 Бер 2021 21:51
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/4722

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу