Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ЦИФРОВОГО ПОКОЛІННЯ: ПОСТМОДЕРНИЙ ДИСКУРС

Сарнавська О.В. та Яковишина Т.В. та Шадюк Т.А. (2020) ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ЦИФРОВОГО ПОКОЛІННЯ: ПОСТМОДЕРНИЙ ДИСКУРС. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Філософські науки, 2020 (Вип.2): (88). с. 135-145. ISSN 2663-7650

[img]
Перегляд
Текст
Сарнавська О., Яковишина Т., Шадюк Т..pdf

Завантажити (806kB) | Перегляд

Анотація

У статті досліджуються особливості формування особистості, її ідентичності та самоідентичності в умовах нового культурного простору; аналізуються досягнення, виклики цифрової культури, її переваги та ризики у формуванні життєвого світу молодого покоління; переосмислюється філософська спадщина постмодерного дискурсу, зокрема, його французька школа. Предметом дослідження є філософське осмислення ідентичностей особистості цифрового покоління у постмодерному дискурсі. У статті розрізняються поняття віртуальної й реальної ідентичностей, що сукупно виявляють себе у життєвому світі особистості. Теоретична платформа дослідження ґрунтується на культурологічних та антропологічних аспектах впливу інформаційно-комп’ютерних технологій на формування особистості, усвідомлення й ствердження людиною себе всучасному світі. У роботі використана методологія М.Серра. Підґрунтя наукової розвідки доповнили праці дослідників соціального конструктивізму Дж.Міда, Ч.Кулі, І.Гофмана,Т.Лукмана, К.Гергена та ін., які акцентують увагу на формуванні різноманітних "Я-образів" в мережевому просторі. Науковою новизною запропонованої статті є аналіз філософського та педагогічного доробку французького філософа М.Серра. Аргументовано наявність у науковій спадщині відомого сучасника вчення про особливі характеристики сучасної молодої людини, яку автор називає "дівчинка-хлопчик-з-пальчик" на тлі формування простору цифрової культури. Окрім того, вивчення теоретичних констант М.Серра дало можливість окреслити ознаки третьої інформаційної революції, узагальнити та актуалізувати філософську рефлексію щодо самоідентифікації особистості в її життєвому світі, що є фактично світом цифрової культури з притаманними їй інформаційно-комунікаційними технологіями. На основі аналізу доробку сучасного філософа М.Серра був виявлений та осмислений зв'язок між стрімким досягненнями інформаційної революції та культурою цифрового покоління. Акцентується увага авторів на особливостях конструювання ідентичності особистості в сучасному віртуальному комунікативному просторі та усвідомлення впливу віртуальної ідентичності на реальну особистість в умовах інформаційного суспільства. Встановлено, що віртуальна ідентичність може мати множинний характер та виражена переважно через самопрезентацію, водночас є важливим компонентом автентичності як самобутності сучасної особистості.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Сарнавська О.В. Філософське осмислення особистості цифрового покоління: постмодерний дискурс / О.В.Сарнавська, Т.В.Яковишина, Т.А.Шадюк // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Філософські науки. - 2020. - Вип. 2(88). - С. 135-145.
Ключові слова: особистість, життєвий світ, ідентичність, цифрове покоління, цифрова культура, віртуалізація, комунікація, постмодерн.
Тематика (за УДК): 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 008 Цивілізація. Культура. Прогрес
1 Філософія. Психологія > 14 Філософські системи та погляди
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Користувач, що депонує: valiko
Дата внесення: 15 Вер 2021 19:30
Останні зміни: 15 Вер 2021 19:30
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/9130

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу