Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ВПЛИВ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ НА ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Ліщук А.В. (2015) ВПЛИВ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ НА ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ. Психологія: реальність і перспективи, 2015 (Вип.4). с. 157-160.

[img]
Перегляд
Текст
Ліщук А.В..pdf

Завантажити (3MB) | Перегляд

Анотація

В основі самовизначення у ранній юності лежить особистісне самовизначення, яке має ціннісно - смислову природу; активне визначення своєї позиції відносно суспільно виробленої системи цінностей, визначення на цій основі смислу свого особистого існування; найбільш об’ємним визначенням особистого самовизначення є процес формування смислової системи, в якій поєднані уявлення про себе і світ. Професійне середовище виступає визначальним чинником цих процесів. Професійне самовизначення розглядається як вибір і реалізація способу взаємодії з оточуючим світом і пошуком сенсу у цій діяльності. Центральним моментом, крізь призму якого розглядається все становлення особистості в перехідному віці,включаючи і його юнацький етап, є «нормативна криза ідентичності». Важливого значення у процесі формування ідентичності мають ціннісні орієнтації. В формі ціннісних орієнтацій в результаті надбання цінностей фіксується вагоме, найважливіше для людини. За даними дослідження впливу ціннісних орієнтацій та спрямованості особистості на професійне самовизначення старшокласників було виявлено, що вплив є, і є суттєвим. Оскільки респонденти вважають, що розваги, спілкування з іншими людьми, щастя інших, наявність хороших та вірних друзів, матеріально забезпечене життя є важливішим ніж пізнання, суспільне визнання та цікава робота.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Ліщук А.В. Вплив ціннісних орієнтацій на професійне самовизначення старшокласників / А.В.Ліщук // Психологія: реальність і перспективи : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. ; редкол. : Р.В.Павелків, В.І.Безлюдна. - Рівне, 2015. - Вип. 4. - С. 157-160.
Ключові слова: самовизначення, особистість, ціннісні орієнтації, ідентичність, професія,спрямованість, комерціалізація
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 31 Демографія, соціологія, статистика > 316 Соціологія
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 09 Жов 2020 07:06
Останні зміни: 09 Жов 2020 07:06
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/1003

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу