Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ОЗНАКИ ОСТРАКІЗМУ В ПРОЦЕСІ АДАПТАЦІЇ ДО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Назаревич В. (2021) ОЗНАКИ ОСТРАКІЗМУ В ПРОЦЕСІ АДАПТАЦІЇ ДО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА. Психологія: реальність і перспективи, 2021 (Вип.17). с. 77-87. ISSN 2518-7503

[img]
Перегляд
Текст
Назаревич В..pdf

Завантажити (4MB) | Перегляд

Анотація

У статті розглядаються ознаки остракізму в процесі адаптації до освітнього середовища. Вивчається розвиток учасників освітнього середовища, оскільки саме рівень психічного здоров’я та навчальних успіхів є основним показником екологічності освітнього простору.Висвітлюється явище психологічної адаптації як синтез складної взаємодії особистості й життєвих ситуацій протягом усього біодромального шляху.Здійснено аналіз взаємозалежності соціально-психологічної адаптації та проявів остракізму всередині навчальних груп: зміна навчального закладу може зумовлювати складність адаптації особистості в новому освітньому просторі та (внаслідок утворення явища остракізму або входження індивіда в нове навчальне середовище з наявністю в ньому остракізаторських тенденцій) провокує формування дезадаптаційних механізмів у цієї особи. Висвітлений основний механізм формування остракізаторських тенденцій у процесі адаптації особистості – проблема прийняття ціннісної системи нового освітнього середовища є вагомим чинником для утворення тенденцій остракізації всередині групи щодо окремого індивіда. Сформовано класифікацію показників соціально-психологічної адаптації: рівень розвитку особистісної інтелектуальної сфери; рівень розвитку емоційної сфери особистості; рівень розвитку комунікативної сфери індивіда. Відмічено, що недостатня розвиненість зазначених показників в остракізованої особистості може провокувати такі адаптаційні порушення як розгортання озлобленості, підозрілості, негативізму або й агресивності та ворожості. Зроблено висновки в системі вивчення ознак остракізму в процесі адаптації до освітнього середовища про те, що успішність соціальної адаптації значною мірою залежить як від індивідуально-психологічних особливостей остракізованої особи, міри її особистісно-соціальної відчуженості, так і від остракізаторського впливу, його тривалості, структури й ієрархії мікросередовища. Подальший розгляд цієї проблеми вбачаємо в більш розгорнутому вивченні проблеми остракізації в навчальному середовищі та створенні корекційних програм для мінімізації вказаного явища в освітньому просторі.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Назавревич В. Ознаки остракізму в процесі адаптації до освітнього середовища / В. Назаревич // Психологія: реальність та перспективи : зб. наук. пр. / упоряд.: Р.В. Павелків, Н.В. Корчакова. - Рівне : РДГУ, 2021. - Вип. 17. - С. 77-87.
Ключові слова: остракізм, ознаки остракізму, адаптація, дезадаптація, навчальне середовище, групові норми.
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології
Користувач, що депонує: Unnamed user with username Marchuk
Дата внесення: 05 Січ 2022 07:41
Останні зміни: 05 Січ 2022 08:03
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/10268

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу