Павелків К.М. та Стельмашук Ж.Г. (2022) ПРОАКТИВНІСТЬ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. Інноватика у вихованні, 2022 (Вип.15). с. 88-94. ISSN 2411-4553
|
Текст
Павелків К., Стельмашук Ж..pdf Завантажити (4MB) | Перегляд |
Анотація
У статті на основі здійсненого теоретичного аналізу розкрито сутність проактивності як психолого-педагогічної проблеми. З’ясовано, що поняття «проактивність» знайшло своє обґрунтування у зарубіжних наукових працях, але є недостатньо дослідженим у вітчизняній психолого-педагогічній теорії та практиці. Доведено, що проактивність у роботах зарубіжних психологів розглядається як здатність людини вибирати ту чи іншу модель поведінки, покладаючись, в першу чергу, на власну волю і свідомість, а не на зовнішні обставини; діяння та спосіб життя, коли людина не реагує на впливи ззовні, а сама ініціює їх і формує потрібні реакції в оточуючих. Уточнено, що у психології проактивність протиставляють реактивності, коли вибір обумовлений зовнішніми обставинами та стимуляцією.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Павелків К. Проактивність як психолого-педагогічна проблема/ К. Павелків, Ж. Стельмашук // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Рівнен. держ. гуманіт. ун-т ; упоряд.: О.Б. Петренко ; ред. кол.: О.Б. Петренко, Н.Б. Грицай, Т.С. Ціпан та ін. - Рівне : РДГУ, 2022. - Вип. 15. - С. 88-94. |
Ключові слова: | проактивність, проактивна поведінка, активність, розвиток, особистість. |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання Філологічний факультет > Кафедра іноземних мов |
Користувач, що депонує: | Unnamed user with username Marchuk |
Дата внесення: | 22 Лют 2023 08:47 |
Останні зміни: | 22 Трав 2024 07:50 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/10822 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |