Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ПОЛІКУЛЬТУРНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Безкоровайна О.В. (2023) ПОЛІКУЛЬТУРНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Advanced Linguistics, 2023 (11). с. 113-122. ISSN 2663-6646

[img]
Перегляд
Текст
Безкоровайна О..pdf

Завантажити (408kB) | Перегляд

Анотація

У статті обґрунтовано основні пріоритетні й інноваційні ідеї означеної проблеми в теорії та практиці, розглядається смислове значення поняття «полікультурна освіта», «полікультурне виховання», «громадянська ідентичність», «толерантність», виокремлено ефективні форми й інтерактивні методи виховання і навчання з учнівською та студентською молоддю в умовах реформування системи освіти. Висвітлено три рівні полікультурної освіти, з-поміж яких: етнічний, громадянський і глобальний (планетарний). Зазначено, що полікультурна освіта синтезує знання про культуру, яка є надбанням цивілізованого світу, про етнічну культуру, про загальнонаціональну культуру як продукт історичного взаємозбагачення і взаємопроникнення етнічних культур. Наголошено, що саме поняття «полікультурна освіта» нерозривно пов’язане з поняттям «громадянська ідентичність» у тому сенсі, що остання як форма соціального життя людини охоплює «відчуття себе частиною суспільства та бажання бути його активним членом у сьогоденні та майбутньому. Авторка характеризує технологію виховання культури особистісного самоствердження, котра актуалізує творчу активність, полікультурну спрямованість, активну громадянську позицію особистості учня. Описана інноваційна програма з методики навчання англійської мови розроблена Британською радою спільно з Міністерством освіти і науки України в межах проєкту «Шкільний учитель нового покоління» акцентує увагу на формуванні в студентів професійно-педагогічних компетентностей майбутніх педагогів, розвитку критичного мислення, ініціативи, творчості, самостійного мислення, активної громадянської позиції в соціокультурній реальності. Авторка резюмує, що аналіз вітчизняного та закордонного досвіду дає можливість усебічно дослідити проблеми громадянської ідентичності, толерантності в умовах полікультурності сучасного освітнього простору. Тому, без сумніву, особливо цінним є чітке визначення й обґрунтування концептуально зорієнтованої перспективи, яка б сприяла розвитку активної громадянської поведінки учнівської та студентської молоді, формуванню національної самосвідомості, високоморальних почуттів і звичок, забезпечувалаб створення позитивної системи ставлення учнів до дійсності, встановлення толерантних міжкультурнихвідносин у різних видах діяльності

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Безкоровайна О. Полікультурні засади формування громадянської ідентичності студентів в умовах закладу вищої освіти / О. Безкоровайна // Advanced Linguistics. - 2023. - №11. - С. 113-122.
Ключові слова: полікультурна освіта; полікультурне виховання; толерантність; міжкультурна комунікація; громадянська ідентичність; культура особистісного самоствердження; інтерактивні методи; особистісно орієнтований підхід
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра міжкультурної комунікації, теорії, історії та методики викладання зарубіжної літератури
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 25 Серп 2023 07:38
Останні зміни: 25 Серп 2023 07:38
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/11610

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу