Закопець Л.М. (2020) МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РОБОТИ НАД ЗВУКОМ НА ПОЧАТКОВОМУ ЕТАПІ НАВЧАННЯ ГРИ НА ГОБОЇ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2020: Вип. 6. с. 114-121.
|
Текст
Закопець Л.М..pdf Завантажити (3MB) | Перегляд |
Анотація
У статті розглядаються проблеми, пов’язані з роботою над звуком, який є чи не найважливішим показником музичної виразності при грі на духових інструментах. Досліджуються характеристики якими повинен бути наділений високопрофесійний звук – чистотою інтонації, динамічною різноманітністю, тембровим забарвленням. Звук як засіб виразовості перебуває в тісному та неперервному зв’язку з іншими елементами виконавства, тому робота над покращенням якості звуку йде не ізольовано, а в комплексі з іншими засобами виразності. Досягнення майстрів-виконавців головним чином стосуються мистецтва звуку та його проявів у техніці. Всі якості високопрофесійного звучання духових інструментів є наслідком правильної роботи компонентів виконавського апарату музиканта-духовика, особливо, роботи амбюшюра та його взаємозв’язку з виконавським диханням. Оволодіння механізмом виконавського дихання має найактуальніше значення при грі на гобої, оскільки цей інструмент наділений відмінною від інших духових інструментів специфічною особливістю: делікатність і чутливість двопелюсткової тростини вимагає великого тренування і вправності органів виконавського апарату, насамперед – дихання.
The article deals with the problems associated with work on the sound, which is perhaps the most important indicator of musical expression when playing the wind instruments. We study the characteristics which must be endowed with highly sound – the purity of intonation, dynamic diversity timbre coloring. Sound as a means of expressiveness is in close and continuous communication with other elements of the performance, so work on improving the sound quality is not in isolation but in conjunction with other means of expression. The achievements of the performing artists are mainly related to the art of sound and its manifestations in engineering. All the qualities of professional sounding of wind instruments are the result of the proper functioning of the components of the musical instrument of the musician-oven, especially the work of the ambush and its interrelation with the performer's breathing. Mastering the mechanism of executive breathing is of paramount importance when playing the oboe, as this instrument is endowed with a specific feature different from other wind instruments: the delicacy and sensitivity of the two-lobed cane requires great training and skill of the organs of the executive apparatus, above all – breathing.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Закопець Л. М. Методологічні аспекти роботи над звуком на початковому етапі навчання гри на гобої / Л. М. Закопець // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості : зб. наук. пр. – Рівне, 2020. – Вип. 6. – С. 114-121. |
Ключові слова: | виконавство, звук, дихання, атака, вібрато; performance, sound, breath, attack, vibrato |
Тематика (за УДК): | 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика |
Підрозділи: | Інститут мистецтв > Кафедра духових та ударних інструментів |
Користувач, що депонує: | Богдана Печончик |
Дата внесення: | 03 Лют 2024 09:43 |
Останні зміни: | 03 Лют 2024 09:43 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/12498 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |