Тарчинська Ю.Г. (2021) МУЗИЧНО-ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА В КОНТЕКСТІ ПРОБЛЕМИ СТИЛЮ= MUSIC PRACTICAL TRAINING IN THE CONTEXT OF THE STYLE PROBLEM. Інноваційна педагогіка, 2021: Вип. 42. с. 98-102. ISSN 2663-6085, 2663-6093
|
Текст
Тарчинська Ю._муз.-пркт.підготовка.pdf Завантажити (164kB) | Перегляд |
Анотація
Стаття присвячена одній з актуальних проблем музичної педагогіки – пошуку шляхів ефективної організації навчання в закладах мистецької, музично-педагогічної освіти. Обґрунтування доцільності того чи іншого підходу до побудови освітнього процесу в класах музично-практичної підготовки здійснено в контексті проблеми музичного стилю.
У статті наведено музикознавчі інтерпретації дефініції стилю, різні погляди щодо диференціації цієї категорії на окремі рівні: ієрархічний підхід, що склався в руслі тенденцій історизму, та концентричний (передбачає об’єктивне врахування вагомості часових і надчасових факторів у кожному конкретному випадку дослідження процесів стилетворення). Різні тлумачення музикознавцями стилю об’єднує розуміння цієї категорії як системного об’єкта, як прояву і виразу розвитку музичного мислення; пояснення стилю з позицій єдності як головної характерної якості поняття.
Відповідно до музикознавчих досліджень розглянуто експериментальні методики, в яких застосовується принцип стильового узагальнення. Наприкінці ХХ ст. – на початку ХХІ ст. основний зміст таких моделей навчання базувався на історико-стильовому підході до організації освітнього процесу в класах музично-практичної підготовки.
Вирішення музично-інтерпретаторських завдань актуалізує знання жанрових особливостей музичного твору, монографічні відомості, усвідомлення різнорівневих стильових ознак. Жанрові ознаки є досить стійкими й автономними. Вони є рухомими щодо стильових. Водночас поняття жанру може об’єднувати різні стильові епохи, воно підкреслює специфіку саме музичного мистецтва. Наразі зростає актуальність формування виконавських навичок на основі жанрового підходу як сукупності способів і прийомів розгляду жанрового багатства музичного мистецтва.
З огляду на сучасні науково-педагогічні погляди та висновки музикознавців у статті обґрунтовується доцільність побудови освітнього процесу в класах музично-практичної підготовки за жанрово-стильовим принципом – змістовими узагальненнями жанру в контексті різнорівневих стильових ознак.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Тарчинська Ю.Г. Музично-практична підготовка в контексті проблеми стилю = Vusic practical training un context of the style problem / Ю.Г.Тарчинська // Інноваційна педагогіка. - 2021. - Вип. 42. - С. 98-102. |
Ключові слова: | музичний стиль, музичний жанр, музична педагогіка, музично-практичні дисципліни, історико-стильовий принцип, жанрово-стильовий принцип |
Тематика (за УДК): | 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика > 785 Інструментальна музика. Симфонічна музика. Музика для оркестрів. Музика для ансамблів |
Підрозділи: | Інститут мистецтв > Кафедра гри на музичних інструментах |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 04 Бер 2024 10:48 |
Останні зміни: | 04 Бер 2024 10:48 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/12730 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |