Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

МУЗИЧНО-ЕТИЧНИЙ ДОСВІД, ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОГО СВІТУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Крет М.В. та Левчук Н.О. (2023) МУЗИЧНО-ЕТИЧНИЙ ДОСВІД, ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОГО СВІТУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2023: Вип. 9. с. 162-167.

[img]
Перегляд
Текст
Крет М.В., Левчук Н.О..pdf

Завантажити (3MB) | Перегляд

Анотація

У статті розкрито роль музично-просвітницької традиції мистецтва у навчально-виховному процесі молодших школярів, взаємодію музики та моральності .На основі наукових праць здійснено спробу довести цінність, та роль досвіду особистості, який акумулює всій істотній формі діяльності людини. На основі дослідницьких традицій запропоновано запровадити до наукового вжитку поняття «музично-етичний досвід», що набувається внаслідок моральних за своїм змістом переживань викликаних спілкуванням людини з музикою. Важливість безпосередньої участі учнів у самому процесі творення музики, участь у музичних
гуртках (спів у хорі, гра в оркестрі та ін.). Наявні моральні знання морально-емоційна чутливість переконаність у нерівнозначності внутрішніх мотивів поведінки особистості і вибірковість, що до мотивацій вчинків, здатність до синтетичної моральної оцінки і вольового зусилля наявність певних схем, відповідності між типами музичного сприймання і певними морально-мотиваційними комплексами. Усвідомлення музично-етичного досвіду, як необхідної ланки навчально-виховного процесу в школі потребує відповідного методичного забезпечення. Пропонована стаття є певним науковим поглядом на предмет цінності музики, яка спонукає до осмислення сучасного музичного простору.
The article reveals the role of the musical and educational tradition of art in the educational process of younger schoolchildren, the interaction of music and morality. On the basis of scientific works, an attempt was made to prove the value and role of personal experience, which accumulates in all essential forms of human activity. On the basis of research traditions, it is proposed to introduce the concept of "musical-ethical education" into scientific use, which is acquired as a result of experiences that are moral in their content, caused by the communication of a person with music. The importance of direct participation of students in the very process of music creation, music making, participation in musical circles (singing in a choir, playing in an orchestra, etc.). Available moral knowledge, moral-emotional sensitivity, conviction in the non-equivalence of the internal motives of the individual's behavior and selectivity regarding the motivations of actions, the ability to synthetic moral assessment and willful effort, the presence of certain schemes, correspondence between types of musical perception and certain moralmotivational complexes. Awareness of musical and ethical experience as a necessary link of the educational process at school requires appropriate methodical support. The proposed article is a certain scientific view on the subject of the value of music, which encourages the understanding of the modern musical space.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Крет М. В. Музично-етичний досвід, як чинник формування морального світу молодших школярів / М. В. Крет, Н. О. Левчук // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості : зб. наук. пр. – Рівне, 2023. – Вип. 9. – С. 162-167.
Ключові слова: музика, музика і мораль, музично-етичний досвід; music, music and morality, musical and ethical experience
Тематика (за УДК): 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика
Підрозділи: Інститут мистецтв > Кафедра пісенно-хорової практики та постановки голосу
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 15 Квіт 2024 11:44
Останні зміни: 15 Квіт 2024 11:44
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13055

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу