Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ВИКОНАННЯ ТЕКСТОЛОГІЧНИХ ЗАСОБІВ МУЗИЧНОЇ ВИРАЗНОСТІ (СУЧАСНИХ ПРИЙОМІВ ГРИ МІХОМ) І ЇХ РОЛЬ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ СТУДЕНТІВ-БАЯНІСТІВ

Димченко С.С. (2023) ВИКОНАННЯ ТЕКСТОЛОГІЧНИХ ЗАСОБІВ МУЗИЧНОЇ ВИРАЗНОСТІ (СУЧАСНИХ ПРИЙОМІВ ГРИ МІХОМ) І ЇХ РОЛЬ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ СТУДЕНТІВ-БАЯНІСТІВ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2023: Вип. 10. с. 5-16.

[img]
Перегляд
Текст
Димченко С.С..pdf

Завантажити (4MB) | Перегляд

Анотація

У статті розглянуто методичні та теоретичні питання, які продовжують подальше дослідження різних аспектів розвитку баянної вітчизняної музики, питання ретельного вивчення художніх особливостей і стилевих рис професійних творів для баяна, які визначаються в сучасному музикознавстві як відправні опуси у процесі професіоналізації та академізації галузі виконавського мистецтва. На основі аналізу фундаментальних робіт відомих вчених-музикознавців та педагогів-музикантів сформульовані питання про специфічні особливості виконання текстологічних засобів музичної виразності (сучасних прийомів гри міхом), що є важливим критерієм визнання рівня музичної зрілості виконавця, його професійної майстерності, а також рівня його сформованості як майбутнього викладача фахових дисциплін. В результаті проведеного дослідження, шляхом аналізу сучасної наукової, монографічної літератури здійснено спробу вивчити та розкрити специфічні особливості виконання на баяні сучасних прийомів міхової гри: тремоло. Проаналізовано чинники, що стимулювали та засвідчили новий етап у розвитку виконавської майстерності баяніста.
The article is devoted to the review and systematization of the most common fur playing techniques, common in modern button accordions art. We consider the specifics of their execution, are examples of art embodiment of these techniques on samples of music. Proposed classification fur bellows techniques in accordance with the basic types and varieties. Bellows shake – taking game using periodic changes bellows on one sound or tune that runs multi-directional movements bellows in a slow, moderate or fast pace. Traditionally, the reception bellows tremolo is performed by the movement of the left half a length, i.e. the left hand. Although in recent years increasingly using technology tremolando and right hand. This technique is offered in the episodes with long-term bellows tremolo for the purpose of reasonable distribution of muscular work required for its execution, between both hands. Rarely used execution even start groups on compression bellows (so-called reverse tremolo). In turn, the game three share (trainig) structures by conventional tremolo provides for the execution of the first share of each group in turn in different directions of movement of the bellows, i.e. resinate compress. The conventional tremolo bellows has gained the most widespread application as the original bayan left in the modern practice of composition and genre of arrangements and transcriptions for accordion instrumental and orchestral music.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Димченко С. С. Виконання текстологічних засобів музичної виразності (сучасних прийомів гри міхом) і їх роль у формуванні професійних якостей студентів-баяністів / С. С. Димченко // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості : зб. наук. пр. – Рівне, 2023. – Вип. 10. - С. 5-16.
Ключові слова: міхові прийоми гри, тремоло міхом, баянне виконавство, баянна музика, українські композитори; bellows techniques of playing, bellows shake button accordions performance, buttonaccordions music, Ukrainian composers
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика
Підрозділи: Інститут мистецтв > Кафедра народних інструментів
Користувач, що депонує: Богдана Печончик
Дата внесення: 18 Квіт 2024 08:44
Останні зміни: 18 Квіт 2024 08:44
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13113

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу