Горопаха Н.М. та Кричківська О.В. (2023) ЗАСТОСУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Інноваційна педагогіка, 2023 (Т. 1): Вип. 63. с. 127-131. ISSN 2663-6085, 2663-6093
|
Текст
Горопаха_застосування_компетентнісного_підходу.pdf Завантажити (558kB) | Перегляд |
Анотація
Стаття присвячена висвітленню основних аспектів застосування компетентнісного підходу у професійній підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти. Виявлено, що серед принципів професійного розвитку майбутніх фахівців дошкільної освіти найважливішим вважається застосування компетентнісного підходу до формування професійної компетентності, що означає безпосередній перехід до кваліфікації у ході реалізації освітнього процесу. Встановлено, що сучасний компетентнісний підхід у професійній підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти передбачає цілеспрямовану націленість процесу підготовки таких фахівців на формування професійних компетентностей як інтегрованої характеристики, що визначає здатність використовувати знання та досвід для вирішення професійних завдань, що виникають у реальних ситуаціях професійно-педагогічної діяльності. З’ясовано, що професійну компетентність майбутнього фахівця дошкільної освіти можна розглядати не тільки як когнітивний елемент педагогічної компетентності, а як основу культури професійного мислення, свідомості та впевненості в собі. Визначено, що для впровадження компетентнісного підходу в освітній процес майбутніх фахівців дошкільної освіти для підвищення у перспективі ефективності їх професійної діяльності необхідно відзначити сутність компетентнісного підходу, яка базується на галузевому стандарті вищої освіти щодо підготовки майбутнього фахівця дошкільної освіти. Виявлено, що визначено, що основу компетентностей майбутнього фахівця дошкільної освіти формують інтегральна, загальні та фахові компетентності. З’ясовано, що усі структурні компоненти компетентностей майбутнього фахівця дошкільної освіти спрямовані на формування практичної діяльності такого фахівця, особливо його вмінь розв’язувати конкретні педагогічні ситуації. Встановлено, що процес формування професійних компетентностей майбутніх фахівців дошкільної освіти має базуватися на практичному характері педагогічної діяльності. Виявлено, що на основі застосування компетентнісного підходу майбутнім фахівцям дошкільної освіти надаються практичні можливості отримати соціальний досвід і реалізувати свої освітні амбіції під час навчання.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Горопаха Н.М. Застосування компетентнісного підходу у підготовці майбутніх фахіців дошкільної освіти / Н.М.Горопаха, О.В.Кричівська // Інноваційна педагогіка. - 2023. - Вип. 63. - Т. 1. - С. 127-131. |
Ключові слова: | заклад дошкільної освіти, майбутній фахівець дошкільної освіти, освітній процес, компетентність |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти ім. Поніманської Т. І. |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 02 Трав 2024 10:14 |
Останні зміни: | 02 Трав 2024 10:14 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13250 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |