Ужинський М.Ю. and Ді Чжунґе (2023) ФУНКЦІЇ МУЗИКИ ТА ШУМІВ У ТЕАТРАЛЬНІЙ ЗВУКОРЕЖИСУРІ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2023: Вип. 2. pp. 64-68.
Text
Ужинський М.Ю., Ді Чжунге.pdf Download (2MB) |
Abstract
У запропонованій статті розглядається сукупність звукових елементів – музики, шумів. З’ясовано, що музика у відображенні дійсності може виконувати дві функції: зображальну, яка віддзеркалює більш просту форму відображення дійсності та має переважно ілюстративний характер; виражальну, коли музика засіб характеристики – відображає специфічну та найбільш цінну форму творчого осмислення та перетворення дійсності. До шумового оформлення належить включення у сценічну дію театральних шумів, крик тварин, різні дзвони тощо. Визначено, що професія звукорежисера в театрі стала актуальною з появою звукової техніки: мікрофонів, мікшерних пультів, підсилювачів, гучномовців, засобів мультимедіа тощо. Це дозволило вдосконалити та спростити методи звукового оформлення вистави. У минулому актори в основному грали під живий музичний супровід оркестру, але з появою звукотехнічного оснащення почали залучати музичну фонограму, з’явилася можливість увести у спектакль запис мови, зроблений за допомогою мікрофонів. Завдання звукового оформлення стало більш творчою та цікавою роботою з безмежними можливостями експериментувати. Натепер із цілковитою впевненістю можна стверджувати, що в сучасному світі звукорежисура являє собою невід’ємну частину та необхідний компонент сучасного культурного простору, володіє специфічним засобами художньої виразності, які постійно модифікуються та збагачуються.
The proposed article examines the set of sound elements (music, noises) that create in the listener, by means of associations, an idea (in a generalized form) of the reality of the events taking place on the stage, life plausibility, the character of a theatrical character. It was found that music in the reflection of reality can perform two functions: pictorial, which reflects a simpler form of reflection of reality, and has mainly an illustrative character; the second, more important function of theatrical music – expressive, or music as a means of characterization – reflects a specific and most valuable form of creative understanding and transformation of reality. The noise design includes the inclusion of theatrical noises, the cry of animals, various bells, etc. in the stage action. A detailed study of the author’s notes (if there are any) gives the director-producer the opportunity to solve the noise design of the play: the feasibility of using the playwright’s recommendations, introducing noises and sounds according to his own idea. The director’s plan for the musical and noise design of the performance is currently also carried out by a sound engineer.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Ужинський М. Ю. Функції музики та шумів у театральній звукорежисурі / М. Ю. Ужинський, Ді Чжунґе // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості : зб. наук. пр. - Одеса, 2023. - Вип. 2. - С. 64-68. |
Uncontrolled Keywords: | звук, музичний підбір, шумове оформлення, звукорежисерське забезпечення; sound, music selection, noise design, sound engineering support |
Subjects: | 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 79 Видовищні мистецтва. Розваги. Ігри. Спорт > 792 Театр. Сценічне мистецтво. Драматичні вистави |
Divisions: | Інститут мистецтв > Кафедра естрадної музики |
Depositing User: | Богдана Печончик |
Date Deposited: | 23 May 2024 12:03 |
Last Modified: | 22 Jun 2024 06:29 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13433 |
Actions (login required)
View Item |