Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДАХ РІВНЕНЩИНИ (1939–1957): РЕФЛЕКСІЯ З ТОЧКИ ЗОРУ СУЧАСНОСТІ

Сорочинська Т.А. та Третяк О.М. та Синьчук О.М. (2024) ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДАХ РІВНЕНЩИНИ (1939–1957): РЕФЛЕКСІЯ З ТОЧКИ ЗОРУ СУЧАСНОСТІ. Інноватика у вихованні, 2024 (Т. 1): Вип. 19. с. 161-167. ISSN 2411-4553

[img] Текст
Сорочинська Т., Третяк О., Синьчук О..pdf

Завантажити (3MB)

Анотація

У статті розкрито зміст професійної підготовки вчителя початкових класів у педагогічних закладах Рівненщини в контексті освітніх реформ 1939–1957 років та проведено рефлексивний аналіз її складових із точки зору сучасності. Висвітлено стан освітньої сфери у регіоні до початку німецько-радянської війни, яка стала перешкодою для запровадження загального обов’язкового навчання та сприяла закриттю педагогічних закладів. На основі значної кількості архівних джерел схарактеризовано напрями професійної підготовки майбутніх фахівців у повоєнні роки (1945–1957) в Костопільському, Острозькому та Дубенському педучилищах області. Акцентовано увагу на організаційно-педагогічних засадах та особливостях діяльності педзакладів у контексті освітніх реформ означених років. Здійснено аналіз викладання навчальних дисциплін, розкрито специфіку та основні недоліки підготовки вчителів. Доведено негативний вплив ідейно-політичної складової, яка обмежувала ініціативу, світоглядну позицію та індивідуальність майбутнього фахівця; відокремленість радянської освітньої моделі від світової практики. Обґрунтовано наслідки проведених радянською владою освітніх реформ, які, на перший погляд, хоч сприяли перебудові педагогічного процесу, проте були суттєво перевантаженими і не завжди ефективними.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Сорочинська Т. Зміст професійної підготовки вчителя початкових класів у педагогічних закладах Рівненщини (1939–1957): рефлексія з точки зору сучасності Т.Соросинська, О.Третяк, О.Синьчук // Інноватика у вихованні. - 2024. - Вип. 19. - Т. 1. - С. 161-167.
Ключові слова: професійно-педагогічна підготовка, майбутній учитель, педагогічні училища, Рівненщина, радянська влада, освітні реформи, нововведення
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методик початкової освіти
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 17 Черв 2024 09:18
Останні зміни: 17 Черв 2024 09:18
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13764

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу