Демчук В. (2024) ЕТАПИ ТА ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ПІДЛІТКІВ У ПРОЦЕСІ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Інноватика у вихованні, 2024 (Т. 2): Вип. 19. с. 216-225. ISSN 2411-4553
Текст
Демчук В..pdf Завантажити (3MB) |
Анотація
У статті розглядається проблема етапів та педагогічних умов розвитку емоційного інтелекту підлітків у процесі творчої діяльності. Емоційний інтелект у підлітковому віці відіграє ключову роль у формуванні особистості, соціальних відносин та успішної адаптивної поведінки. У підлітковому віці відбуваються значні зміни в емоційній сфері.
Мета статті – проаналізувати етапи та педагогічні умови розвиткуемоційного інтелекту підлітків у процесі творчої діяльності. Проаналізовано емоційний інтелект у підлітковому віці як важливий аспект їх розвитку, який впливає на різні сфери життя. Розвиток емпатії у підлітків має важливе для формування соціальних навичок та покращення міжособистісних відносин. Встановлено, що розвиток емоційного інтелекту сприяє успішному навчанню. На ефективність навчальної діяльності впливає розвиток емоційного інтелекту усіх учасників учбового процесу, зокрема педагогів. Визначено, що до чинників розвитку емоційного інтелекту відносяться – особистісні та педагогічні. Продуктивними методами в управлінні розвитку емоційного інтелекту є ігрові форми навчання, арт-терапія, поведінкова терапія, дискусійні методи. Розвиток емоційного інтелекту сконцентровує усвідомлене навчання і практику навичок управління емоціями, розуміння своїх почуттів і емпатії до емоцій інших людей. Встановлено, що розвиток емоційного інтелекту – це тривалий процес, який вимагає постійної уваги та зусиль. Навички емоційного інтелекту можуть бути корисними у різних сферах життя навчання та творчості. Емоційний інтелект підлітків охоплює здатності розуміти, керувати і виражати емоції, як власні, так і емоції інших людей. У цей час відбувається активне формування соціальних та емоційних навичок. Виділено етапи розвитку емоційного інтелекту підлітків: підготовка; інкубація; просвітлення (осяяння) та перевірка. Розглянуто психолого-педагогічні умови розвитку емоційного інтелекту: високий рівень емоційного інтелекту педагогів, атмосфера емоційного комфорту під час навчальної діяльності, емоційна підтримка та заохочення учнів, партнерська взаємодія учасників освітнього процесу.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Демчук В. Етапи та педагогічні умови розвитку емоційного інтелекту підлітків у процесі творчої діяльності / В.Демчук // Інноватика у вихованні. - 2024. - Вип. 19. - Т. 2. - С. 216-225. |
Ключові слова: | творча діяльність, креативність, підлітки, педагогічні умови, емоційний інтелект |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 18 Черв 2024 08:11 |
Останні зміни: | 18 Черв 2024 08:11 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/13775 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |