Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

СУЧАСНІ ТРЕНДИ РОЗВИТКУ ТОРГІВЛІ В УКРАЇНІ

Дейнега І.О. та Дейнега О.В. та Цип’ящук К.С. (2023) СУЧАСНІ ТРЕНДИ РОЗВИТКУ ТОРГІВЛІ В УКРАЇНІ. Via Economica, 2023 (Вип. 2). с. 54-59.

[img] Текст
СУЧАСНІ ТРЕНДИ РОЗВИТКУ ТОРГІВЛІ В УКРАЇНІ.pdf

Завантажити (435kB)

Анотація

У статті розглянуто сучасний стан діяльності підприємств торгівлі в умовах загострення соціально-політичних викликів, зокрема таких як пандемія COVID-19 та повномасштабна війна рф проти України. Встановлено, що в результаті вторгнення рф в Україну торговельні мережі отримали збитків на понад 50 млрд грн, а також недоотримали прибуток в результаті зниження товарообороту. Зниження товарообороту пов’язано як із зменшенням кількості покупців, за рахунок їх виїзду за кордон, так і з зниженням платоспроможного попиту. Крім того, змінились споживчі вподобання покупців, котрі почали надавати перевагу життєво необхідним товарам, обмежили «спонтанні» покупки, віддавали перевагу більш корисним продовольчим продуктам. За рік повномасштабної війни кількість представників спеціалізованого ритейлу зросла, на відміну від магазинів побутової техніки та електроніки, магазинів fashion, кількість яких зменшилась. Встановлено, що економічна активність торговельних підприємств була на нижчому рівні, ніж у докризовий період, і така діяльність є менш розвиненою порівняно із провідними європейськими країнами. Визначено, що найбільший обсяг реалізованих товарів у м. Київ, Дніпропетровській, Харківській та Одеській областях. Встановлено, що обмеження фізичної можливості купувати товари сприяло зростанню обсягів онлайн торгівлі, перехід торговельних підприємств на нові формати організації торгівлі.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Дейнега І.О. Сучасні тренди розвитку торгівлі в Україні / І.О. Дейнега, О.В. Дейнега, К.С. Цип’ящук // Via Economica. - 2023. - Вип. 2. - С. 54-59.
Ключові слова: Підприємницьке середовище, торговельні підприємства, глобальна пандемія, оптова торгівля, роздрібна торгівля, купівельна спроможність населення, онлайн складова бізнесу
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 33 Економіка. Економічна наука > 338 Економічне становище. Економічна політика. Управління та планування в економіці. Виробництво. Послуги. Ціни
Підрозділи: Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра менеджменту
Користувач, що депонує: О. В. Іванчук
Дата внесення: 16 Лип 2024 07:54
Останні зміни: 16 Лип 2024 07:54
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14011

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу