РОЗВИТОК ТВОРЧОСТІ – ПІДҐРУНТЯ ЯКІСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

Боровець О.В. and Яковишина Т.В. (2022) РОЗВИТОК ТВОРЧОСТІ – ПІДҐРУНТЯ ЯКІСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ. Перспективи та інновації науки, 2022 (№2(7)). pp. 159-170.

[img] Text
Боровец_,_Яковишина_2022_РОЗВИТОК ТВОРЧОСТІ.pdf

Download (492kB)

Abstract

Актуальність обраної теми викликана переосмисленням державної освітньої політики та її зверненням у бік проблеми підвищення професіоналізму вчителів та викладачів вищої школи, їх готовності до всебічного й творчого розвитку молоді, адже сучасний заклад освіти потребує вчителя, якому притаманні стійкість, високий рівень спрямованості на творчість, мотиваційно-творча активність, творчі здібності, що дозволить йому досягти вагомих результатів у професійній діяльності. У дослідженні виходили з розуміння того, що формування творчої особистості студента-майбутнього фахівця неможливе без цілісного уявлення про природу та специфіку педагогічної творчості, якості, формування у спільній діяльності та спілкуванні, залученості в суспільні відносини. Отож, метою нашої публікації стала спроба окреслити процес формування творчості та основні складові моделі творчого розвитку майбутніх фахівців як запоруки успіху їхньої професійної діяльності.
Актуалізується потреба творчого супроводу на всіх етапах розвитку та становлення студента в умовах навчання в університеті. Так, сучасний навчальний план має враховувати вимоги до професійної майстерності викладачів відповідно до освітніх стандартів. Великого значення набуває виклад матеріалу, який має включати як теоретичні, так і практичні аспекти, оскільки погляд на теорію залежить від особистого досвіду кожного студента і відносно ним коригується. Цей досвід опановується здобувачами в процесі виконання творчих практичних вправ на практикумах, виконання домашніх завдань з подальшим аналізом результатів тощо.
У дослідженні дійшли висновку, що творча особистість майбутнього педагога – це, з одного боку, суб’єкт творчих соціальних відносин та свідомої творчої діяльності, а з іншого – причина творчої діяльності та соціально-творчих значущих дій, які здійснюються в професійному соціальному середовищі. Саме тому процес здобуття вищої освіти розглядається нами як пізнавально-творча (евристична) діяльність усіх його суб’єктів (студентів, викладачів). Конкретно – це освоєння процедур самостійної пошукової (знаходження нового до вже освоєного), реконструктивної (створення нових знань з уже відомих фрагментів), креативної (створення принципово нового і значимого для особистості продукту) діяльностей. У публікації також не оминули проблему та схарактеризували модель креативного розвитку майбутніх фахівців, що охоплює такі складові: особистісний, соціальний, культурно-світоглядний компоненти, ресурси та продукт творчості.

Item Type: Article
Additional Information: Боровець О.В. Розвиток творчості - підґрунтя якісної професійної підготовки майбутніх учителів / О.В.Боровець, Т.В.Яковишин // Перспективи та інновації науки. - 2022. - №2 (7). - С. 159-170.
Uncontrolled Keywords: креативність, модель креативного розвитку особистості, освітній процес, педагогічна творчість, творча особистість, творчий потенціал
Subjects: 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл
3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт
Divisions: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти
Depositing User: Ірина Гаврилюк
Date Deposited: 09 Sep 2024 11:32
Last Modified: 09 Sep 2024 11:32
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14400

Actions (login required)

View Item View Item