Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДНИЦЬКОГО НАВЧАННЯ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ

Давидюк Р.П. та Старжець В.І. (2024) ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДНИЦЬКОГО НАВЧАННЯ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ. Педагогічні науки: теорія та практика, 2024 (№2(50)). с. 56-62. ISSN 2786-5622

[img] Текст
Давидюк Р., Старжець В. Запоріжжя. 2024.pdf

Завантажити (296kB)

Анотація

У статті розглянуто сутність навчально-дослідницької діяльності в закладах вищої освіти, особливості застосування цього підходу до організації освітнього процесу. Проаналізовано дослідницьке навчання як дієвий засіб формування професійних компетентностей у студентів історичних спеціальностей.
Метою дослідження є аналіз можливостей використання методів дослідницького навчання щодо формування у майбутніх вчителів історії готовності до професійного вирішення завдань сучасної української школи.У процесі дослідження розкрито актуальність використання навчально-дослідницької діяльності як важливої передумови становлення конкурентоспроможного фахівця. Проаналізовано сутність та реалізацію дослідницького підходу в методичній літературі та наукових публікаціях останніх років. Визначено методичні підходи до використання прийомів дослідницького навчання на лекційних та практичних заняттях в процесі підготовки майбутніх учителів історії. Розглянуто науково-дослідну роботу студентів як окремий вид організації дослідницького навчання, що здійснюється в межах закладів вищої освіти. Визначено основні форми такої роботи студентів історичних спеціальностей.
Охарактеризовано головні труднощі, які виникають під час організації навчально-дослідницької роботи здобувачів вищої освіти, мотивації та готовності студентів до такого виду діяльності. Доведено, що організація дослідницького навчання майбутніх вчителів історії є важливим чинником вдосконалення професійної підготовки таких фахівців у закладі вищої освіти.
Констатовано, що використання активних методів навчання в освітньому процесі дає змогу реалізовувати особистісно орієнтований підхід, розширює обсяг знань, умінь та навичок студентів, сприяє формуванню ініціативності, творчості, спонукає до самостійних пошуків. Комплексне застосування дослідницького навчання та наукової роботи студентів-істориків забезпечує фахове опанування спеціальністю та здатність застосовувати теоретичні знання у практичних ситуаціях. Крім того, саме дослідницьке навчання є важливою технологією формування критичного мислення, активної життєвої позиції та національної самосвідомості студентської молоді.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Давидюк Р.П. Організація дослідницького навчання в процесі професійної підготовки майбутніх вчителів історії / Р.П.Давидюк, В.І.Старжець // Педагогічні науки: теорія та практика. - 2024. - №2 (50). - С. 56-62.
Ключові слова: вища освіта, студенти, вчителі історії, навчально-дослідницька діяльність, методи навчання, професійна підготовка, Нова українська школа
Тематика (за УДК): 9 Географія. Біографії. Історія > 94 Загальна історія
Підрозділи: Факультет історії, політології та міжнародних відносин > Кафедра історії України
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 19 Вер 2024 06:32
Останні зміни: 19 Вер 2024 06:32
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14471

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу