Боровець О.В. (2022) ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ: ДИДАКТИЧНИЙ АСПЕКТ. Наукові записки Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2022: Вип. 207. с. 109-113.
Текст
Боровец__фахова_Кропивниц_кий_2023.pdf Завантажити (716kB) |
Анотація
У статті аналізується проблема організації освітнього простору Нової української школи. Авторка акцентує увагу на можливостях впливу освітнього простору початкової школи на якість та результативність процесу навчання молодших школярів.
Освітній простір у статті розглядається як певна частка соціуму, де створено умови для розвитку особистості та можливість формування особистісного простору суб’єкта освітнього процесу, а освітнє середовище розглядається як сукупність природних, фізичних та соціальних об’єктів і суб’єктів, які впливають на формування учня, на його творчий, професійний та особистісний розвиток, забезпечують умови комфортної життєдіяльності здобувача освіти. Основними вимогами до освітнього середовища сучасної початкової школи визначено безпечність, психологічну комфортність, безбар’єрність, естетичність, функціональність.
Авторкою обґрунтовується думка, що в умовах реалізації Концепції Нової української школи освітній простір зазнає низки трансформацій, що зумовлено впровадженням компетентнісного підходу до організації процесу навчання молодших школярів, вимогами формування навичок ХХІ століття в здобувачів освіти; переакцентуванням на інноваційні технології та форми роботи зі школярами, процесами інформатизації системи освіти, реалізацією діяльнісного та особистісно орієнтованого підходів. Оновлення просторово-предметного оснащення потребує продуманого облаштування класної кімнати. Провідну роль в організації освітнього простору Нової української школи виконує вчитель, за можливості долучаючи до цього процесу здобувачів початкової освіти.
У статті проаналізовано призначення та особливості організації навчальних осередків і навчальних центрів (центру читання і письма, природознавства, мистецького центру) класної кімнати, обґрунтовано оптимальні способи їх функціонування в процесі навчання молодших школярів.
Доведено, що освітній простір Нової української школи значною мірою впливає на результативність процесу навчання та реалізацію дидактичних завдань початкової освіти.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Боровець О.В. Організація освітнього простору нової української школи: дидактичний аспект / О.В.Боровець // Наукові записки Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. Серія. Педагогічні науки. - 2022. - Вип. 207. - С. 109-113. |
Ключові слова: | освітній простір, освітнє середовище, початкова школа, навчальні осередки і навчальні центри, класна кімната, дидактичні завдання |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 23 Вер 2024 10:10 |
Останні зміни: | 23 Вер 2024 10:10 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14504 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |