Тарчинська Ю.Г. (2024) ОСОБЛИВОСТІ СТИЛЕВІДПОВІДНОГО ЗВУКОТВОРЕННЯ У ФОРТЕПІАННІЙ СПАДЩИНІ МИКОЛИ ЛИСЕНКА = PECULIARITIES OF SOUND CREATION IN THE APPROPRIATE STYLE IN THE PIANO HERITAGE OF MYKOLA LYSENKO. Інноваційна педагогіка, 2024: Вип. 74. с. 82-86. ISSN 2663-6085, 2663-6093
Текст
Тарчинська Ю.Г..pdf Завантажити (164kB) |
Анотація
Стаття присвячена окресленню виконавських завдань із визначення особливостей стилевідповідного звукотворення у фортепіанній спадщині Миколи Віталійовича Лисенка – одного з основоположників української національної фахової музичної культури. Вивчення мистецького доробку Майстра набуває дедалі більшої актуальності, обумовленої перманентністю непростого процесу самоствердження української нації та її музичної культури у світі. Наявні тенденції рецепції різних особливостей музичної творчості композитора спонукали дослідити основні характеристики звукообразних вимірів його фортепіанних опусів. З’ясовано, що інтерпретація фортепіанної спадщини М. Лисенка потребує гармонійного поєднання інтелектуального та емоційного осягнення змісту його творів. Музика митця для роялю – індивідуальне, цілісне і водночас багатоскладове явище. Переконливе виконавське прочитання фортепіанного доробку композитора має базуватися на аналізі стильових детермінант його творчої спадщини з огляду на європейський музичний професіоналізм та особливості українського національного мистецтва. Тож кожен твір М. Лисенка повинен розглядатися у жанрово-стильовому контексті у річищі класико-романтичних традицій в європейській фортепіанній музиці та національної жанрової і образно-тематичної різноманітності. Звукові ідеї у фортепіанних опусах митця обумовлюються значною мірою їх художньо-образним змістом. Водночас узагальненим орієнтиром для визначення характерних особливостей стилевідповідного звукотворення у фортепіанній спадщині М. Лисенка є виконавський стиль самого композитора: співність, ніжність, але й наповненість фортепіанного тону; щирість, деталізованість нюансування; жорстка ритмічна дисципліна у поєднанні із гнучкістю темпоритму, що чуйно реагує на кожен мелодичний чи гармонічний відтінок розвитку; підпорядкування віртуозності художнім завданням.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Тарчинська Ю.Г. Особливості стилевідповідного звукотворення у фортепіанний спадщині Миколи Лисенка = Peculiarities of sound creation in the appropriate style in the piano heritage of Mykola Lysenko / Ю.Г.Тарчинська // Інноваційна педагогіка. - 2024. - Вип. 74. - С. 82-86. |
Ключові слова: | фортепіанна спадщина М. Лисенка, стилевідповідне звукотворення, виконавське інтонування, виконавський стиль, фортепіанне туше |
Тематика (за УДК): | 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика |
Підрозділи: | Інститут мистецтв > Кафедра гри на музичних інструментах |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 07 Жов 2024 12:11 |
Останні зміни: | 07 Жов 2024 12:11 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14534 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |