Баліка Л. (2022) ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОВЕДІНКИ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. W trosce o rozwój i bezpieczeństwo dziecka we współczesnym świecie. Aspekty społeczno-prawne, 2022. с. 241-263.
Текст
Баліка Л..pdf Завантажити (6MB) |
Анотація
У статті проаналізовано теоретичні основи формування культури екологічної поведінки дітей початкової школи засобами інтерактивних технологій. Здійснено аналіз сутності основних ключових понять у двох проблемних полях: «культура екологічної поведінки» та «засоби інтерактивних технологій». Наголошено, що культура екологічної поведінки – це спосіб організації життєдіяльності людини, представлений сукупністю знань, норм та правил поведінки, ціннісних орієнтацій особистості, що відповідають вимогам стійкого розвитку та виявляються в безпосередній і опосередкованій взаємодії з природою. Нами культура екологічної поведінки розглядається як сукупність знань, норм поведінки взаємодії особистості з природою, в яких відображаються екологічні цінності людини. Зазначено, що інтерактивні технології нами розглядаються як спосіб взаємодії освітньо-виховного процесу, в процесі якого всі учасники взаємодіють один з одним, творчо та критично мислять та вирішують поставленні проблеми. Зосереджено увагу, що існують різні класифікації інтерактивних технологій. Зокрема, В. Мельник класифікувала інтерактивні технології за розподілом інтерактивних методів: превентивні інтеракції (тренінг, консультації); імітаційні інтеракції (ділові ігри, диспут, «мозковий штурм» та ін.); не імітаційні інтеракції (конференція, практикум, проблемна лекція тощо). Інтерактивні засоби ми розглядаємо як прийоми організації активної взаємодії вчителя та учня початкової школи у освітньо-виховному процесі з метою формування культури екологічної поведінки. До засобів інтерактивних технологій формування культури екологічної поведінки ми відносимо: lapbook, ігри екологічного спрямування, відео, мультфільми, мозкові штурми тощо. Виділено та обґрунтовано чинники формування культури екологічної поведінки учнів початкової школи, зокрема: внутрішні (відчуття, мислення та воля) та зовнішні (керування; зразок для наслідування; пасивний соціальний контроль, засоби масової інформації).
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Баліка Л. Теоретичні основи формування культури екологічної поведінки учнів початкової школи засобами інтерактивних технологі // W trosce o rozwój i bezpieczeństwo dziecka we współczesnym świecie. Aspekty społeczno-prawne. - Legnica ; Warszawa, 2022. - С. 241-263. |
Ключові слова: | культура, екологічна культура, культура поведінки, учні початкової школи, технологія, педагогічна технологія, виховна технологія, інтерактивні технології та засоби інтерактивних технологій |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 18 Жов 2024 10:57 |
Останні зміни: | 18 Жов 2024 10:57 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14636 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |