Сойчук Р.Л. and Лісова С.В. (2023) ДО ПРОБЛЕМИ СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬО-ВИХОВНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ПОЗИЦІЇ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ = TO THE PROBLEM OF CREATING AN EDUCATIONAL AND UPBRINGING ENVIRONMENT OF A HIGHER EDUCATION INSTITUTION FROM THE POINT OF VIEW OF A PERSONALITY-ORIENTED APPROACH. Інноваційна педагогіка, 2023 (Т.2): Вип. 61. pp. 193-197. ISSN 2663-6085, 2663-6093
|
Text
Сойчук Р.Л., Лісова С.В._стаття ІП.pdf Download (162kB) | Preview |
Abstract
У статті розглянуто сутність особистісно орієнтованого підходу до створення в закладі вищої освіти демократичного освітньо-виховного середовища, осмислено його функціональне значення для формування особистості студента та становлення майбутнього вчителя, відкриття його вищого «Я». Наголошено на сьогоденній потребі використання особистісно орієнтованого підходу під час організації освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти, що базується на схарактеризованих засадничих принципах (національної спрямованості, демократизації, гуманізації, суб’єкт-суб’єктної взаємодії, природовідповідності, культуровідповідності, акмеологічності, розвивальної допомоги, колективної активності). З’ясовано, що організація в закладі вищої освіти освітньо-виховного процесу в річищі особистісно орієнтованого підходу передбачає орієнтацію на особистість студента, його цілі, мотиви, уподобання, що забезпечує застосування відповідних методів та засобів навчання і виховання та є ефективною організованою системою, яка набуває реалізації в ході аудиторних і позааудиторних занять і дає змогу студентові відчути себе особистістю й орієнтуватися на власний індивідуальний розвиток. Констатовано, що створення демократичного освітньо-виховного середовища вимагає визначених організаційно-змістових орієнтирів із такими основними компонентами: демократизація, гуманізація та індивідуалізація соціобуття вихованців, культивування їхніх творчих можливостей, формування особистісно конструктивних взаємин, оптимізація виховних можливостей процесу навчання, взаємодія закладу освіти – навколишнього середовища та закладу освіти – сім’ї, міжкультурна взаємодія в розвитку вихованців, продуктивна життєдіяльність вихованців, особистість педагога. Зазначено, що дотримання зазначених організаційно-змістових орієнтирів сприяє перетворенню середовища закладу освіти на середовище колективу, яке функціонує в ньому та передбачає такі основні шляхи: сприймання вихованцями цілісності й взаємозв’язку образу середовища в усій його багатоманітності (відомих людей, волонтерів, проблеми громади та перспективи розвитку тощо); формування у вихованців емоційного відчуття, переживання різних подій, що відбуваються в середовищі; активне освоєння середовища, його охорона та вдосконалення; проєктування свого майбутнього середовища, розроблення його моделей та їхня реалізація.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Сойчук Р.Л. До проблеми створення освітньо-виховного середовища закладу вищої освіти з позиції особистіно орієнтованого підходу = To the problem of greating an educational and upbringing environment of a higher education instotution from the point of view of a personality-oriented approach / Р.Л.Сойчук, С.В.Лісова // Інноваційна педагогіка. - 2023. - Вип. 61. - Т. 2. - С. 193-197. |
Uncontrolled Keywords: | особистісно орієнтований підхід, студентська молодь, освітньо-виховний процес, майбутній учитель, освітньо-виховне середовище, заклад вищої освіти |
Subjects: | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів |
Divisions: | Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти Факультет документальних комунікацій, менеджменту, технологій та фізики > Кафедра технологічної, професійної освіти та цивільної безпеки |
Depositing User: | Ірина Гаврилюк |
Date Deposited: | 23 Oct 2024 11:26 |
Last Modified: | 30 Dec 2024 23:45 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14670 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |