Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

РОЗВИТОК ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ

Баліка Л. (2023) РОЗВИТОК ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2023 (Вип. 1). с. 80-89.

[img] Текст
Баліка Л..pdf

Завантажити (4MB)

Анотація

У сучасному суспільстві конкурентоспроможність кожної особистості на ринку праці залежить від її здатності опановувати нові технології та продуктивно засвоювати великі обсяги інформації, перетворювати їх на свої «особисті» знання й активно використовувати для розв’язання різнопланових завдань у професійній діяльності. Акцентовано увагу на тому, що за результатами міжнародного дослідження PISA-2022 читацька компетентність серед підлітків нашої країни на низькому рівні, тому одним з головних завдань сучасних закладів освіти усіх рівнів визначено не лише забезпечення здобувачів освіти знаннями, а й формування навичок знаходження необхідної інформації серед великої кількості джерел. Доведено, що сформувати в учнів читацьку компетентність зможе лише той педагог, який має власну сформовану і високо розвинену читацьку компетентність. З’ясовано, що читацька компетентність – це інтегрована якість особистості, яка характеризується певними компетенціями (особистісно-ціннісною, навчально-пізнавальною, інформаційно-комунікаційною). Виділено компоненти читацької компетентності: когнітивний, операційно-діяльнісний, рефлексивний, мотиваційний, комунікативний, освітній, інформаційний. Проаналізовано інноваційні форми вивчення тексту (читання з опорою на
ключові слова; конспектування прочитаного; рецензування прочитаного; компетентнісне читання; поверхневе читання; аналітичне читання; продуктивне читання; контекстне читання), які сприяють формуванню та розвиткові читацької компетентності. Зазначено, що під час освітньої діяльності викладачі закладів вищої освіти формують та розвивають у здобувачів вищої педагогічної освіти стійкий інтерес до читання, навчають їх прийомів читацької компетентності, зокрема якості збереження прочитаного, що забезпечує
можливість розв’язання освітніх, соціальних та професійних завдань адекватно ситуаціям у широкій соціальній взаємодії їхньої освітньої та майбутньої професійної діяльності.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Баліка Л. Розвиток читацької компетентності здобувачів вищої педагогічної освіти в умовах діджиталізації / Л. Баліка // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття. - Рівне, 2023. - Вип. 1. - С. 80-89.
Ключові слова: компетентність, читацька компетентність, здобувач вищої педагогічної освіти, формування, розвиток, діджиталізація
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра теорії і методики виховання
Користувач, що депонує: Галина Тарасюк
Дата внесення: 25 Жов 2024 12:47
Останні зміни: 25 Жов 2024 12:47
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14689

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу