Лєнкова О. та Третяк О.М. (2021) СУЧАСНА ПЕДАГОГІКА В УКРАЇНІ В КОНТЕКСТІ ОСВІТИ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ. Актуальні питання гуманітарних наук, 2021 (Т. 2): Вип. 36. с. 228-234. ISSN 2308-4855, 2308-4863
Текст
Третяк О., Лєнкова О._Сучасна педагогіка в Україні в контексті освіти впродовж життя.pdf Завантажити (615kB) |
Анотація
У статті надано характеристику процесу навчання впродовж життя, його етапів та призначення. Розглянуто проблему необхідності навчання дорослих, показано, які базові навички сприяють ефективності цього процесу, обґрунтовано актуальність відбору та використання цих навичок у сучасному суспільстві. Визначено основні компоненти безперервного формування освітнього середовища. Наведено погляди на роль освіти в сучасному суспільстві. Охарактеризовано типи освіти в Україні в контексті її здобуття на різних етапах життя. Висвітлено та подано короткий опис етапів розвитку системи освіти з позиції забезпечення глобального розвитку суспільства, освіти та зайнятості протягом усього життя людини. Представлено основні фактори, що забезпечують якість освіти в Україні. Окреслено проблеми освіти дорослих, проаналізовано індивідуальні особливості цього процесу та погляди науковців на цілі освіти впродовж життя. Наголошено, що розвиток людського потенціалу, система підготовки, професійної перепідготовки та підвищення кваліфікації залишаються одними з найгостріших проблем української економіки. Виокремлено головне завдання освіти дорослих в Україні як створення культурно-освітнього середовища, яке забезпечує сприятливі умови для навчання та виховання.
Розглянуто формальну та неформальну освіту з позиції освіти дорослих. Приділено увагу якості навчання та факторам, які забезпечують якість освіти.
Зазначено, що нині людський потенціал України характеризується негативними трансформаційними процесами, має місце низька ефективність державного регулювання розвитку людського потенціалу.Визначено найбільш поширені проблеми, з якими стикаються сучасні українські менеджери та керівники через едоліки в економічній та іншій професійній підготовці. Наголошено на необхідності ефективного інвестування в освіту кадрового складу підприємств, окреслені найбільш ефективні способи підвищення ефективності інвестування в людський капітал, акцентуючи на професійному використанні сучасних активних методів навчання, Інтернет-технологій та відповідної технічної підтримки в навчальному процесі.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Лєнкова О. Сучасна педагогіка в Україні в контексті освіти впродовж життя / О.Лєнкова, О.Третяк // Актуальні питання гуманітарних наук. - 2021. - Вип. 36. - Т. 2. - С. 228-234. |
Ключові слова: | освіта дорослих, освітні навички, якість освіти, людський потенціал, методи навчання, освіта впродовж життя |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Педагогічний факультет > Кафедра педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 11 Лист 2024 09:26 |
Останні зміни: | 11 Лист 2024 09:26 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/14882 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |