Прокопчук В.І. та Яковенко Л.П. (2024) ЦІННІСНО-ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ФОРТЕПІАННИХ МІНІАТЮР ВАСИЛЯ БАРВІНСЬКОГО. Інноваційна педагогіка, 2024 (Т. 2): Вип. 68. с. 137-142. ISSN 2663-6085, 2663-6093
Текст
Прокопчук В.І., Яковенко Л.П. стаття_24.pdf Завантажити (170kB) |
Анотація
Стаття присвячена розкриттю ціннісно-виховного потенціалу фортепіанної спадщини видатного українського композитора XX ст. Василя Барвінського, зокрема його фортепіанних мініатюр. З’ясовано, що багатогранна мистецька діяльність (композиторська, педагогічна, піаністична, мистецтвознавча, диригентська, критикопубліцистична, музично-просвітницька, культурно-громадська тощо), яка тісно перепліталася та органічно збагачувала одна одну, репрезентує В. Барвінського як творця найширшого масштабу, патріарха професійної композиторської і піаністичної школи, чиє ім’я вписано не лише до української історії, а є невід’ємною складовою європейської культури. У композиторській творчості, що охоплює від камерно-інструментальних до хорових і великих симфонічних творів, найкраще висловив себе у камерному жанрі, особливо у фортепіанному, та першим в Україні представив новітні високохудожні зразки української камерно-інструментальної музики. Творчі здобутки В. Барвінського, зокрема фортепіанна спадщина, після тривалих років забуття активно відроджується та все ширше повертається у концертні зали та до педагогічного репертуару освітніх закладів в Україні і Європі, що є свідченням ренесансу мистецького спадку майстра. Підкреслено, що особистісні духовно-вольові риси В. Барвінського, разом з інтересом до дослідження народної музики, патріотизмом і національною свідомістю, формування яких пов’язано з поліетнічним середовищем, де перебував музикант він перейняв у своїх педагогів та упродовж життя продовжував виховувати і у своїх учнях. Акцентовано, що від перших фортепіанних творів прослідковується нерозривний глибокий зв’язок композитора з українською народною музикою, що особливо виразно втілюється у фортепіанних мініатюрах, якими В. Барвінський прагнув якнайширше залучити молодь до національних перлин музичного мистецтва та закохати у народні джерела. Доведено, що фортепіанні мініатюри В. Барвінського становлять велику художню і педагогічну цінність та слугують важливим матеріалом у навчальному репертуарі піаніста як початківця, так і здобувача музичної освіти у вищій школі. Наголошено, що фортепіанні цикли педагогічного спрямування виховують високохудожній естетичний смак, сприяють духовному зростанню молоді. Опанування стилю та властивостей музичної мови композитора сприяє пізнанню у здобувачів освіти в класі основного музичного інструмента (фортепіано) способів втілення фольклору у професійному музичному мистецтві, виховує самостійність творчих пошуків для виважених рішень в інтерпретаційному втіленні художнього задуму фортепіанного доробку композитора.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Прокопчук В.І. Ціннісно-виховний потенціал фортепіанних мініатюр Василя Барвінськоо / В.І.Прокопчук, Л.П.Яковенко // Інноваційна педагогіка. - 2024. - Вип. 68. - Т. 2. - С. 137-142. |
Ключові слова: | В. Барвінський, ціннісно-виховний потенціал, фортепіанна творчість, фортепіанна мініатюра, репертуар, музична освіта |
Тематика (за УДК): | 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика |
Підрозділи: | Інститут мистецтв > Кафедра гри на музичних інструментах |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 01 Груд 2024 22:11 |
Останні зміни: | 02 Груд 2024 12:32 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15029 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |