Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

Dialogue in In-Depth Cognition of the Subject’s Psyche: Functioning of Pragmatic Referent Statements

Yatsenko T. та Halushko L. та Ivashkevych E. та Kulakova L. (2022) Dialogue in In-Depth Cognition of the Subject’s Psyche: Functioning of Pragmatic Referent Statements. Psycholinguistics, 2022: V.31(1). с. 187-232.

[img] Текст
Скопус 2022тКулакова Л.М..pdf

Завантажити (1MB)

Анотація

The aim of our research was also to analyze the dialogue in in-depth cognition of the subject’s psyche in the psycholinguistic paradigm. The latter allows us to distinguish pragmatic-explicit and pragmatic-implicit reference statements in psychoanalytic dialogues, to classify such statements, to give their characteristics, which will further help psychoanalysts to build dialogues with patients in psychotherapeutic practice.Methods. In our research we’ve used author’s Psychodynamic Methodology of organizing of psychotherapeutic process, which contributes to the problem of understanding the essence of the patient’s psyche. The improvement of diagnostic tools stipulated the clarification of the focus of the process of active socio-psychological cognition on optimizing the psyche of the patient in the psychotherapeutic process. Also we proposed group method of active socio-psychological cognition (hereinafter referred to as the ASPC) which emphasized on a law of positive disintegration of the psyche of the person and its secondary integration at a higher level of mental development of a man (Yatsenko, 2020).

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Dialogue in In-Depth Cognition of the Subject’s Psyche: Functioning of Pragmatic Referent Statements / T.Yatsenko, L.Halushko, E.Ivashkevych, L.Kulakova // Psycholinguistics. - 2022. - V. 31 (1). - P. 187–232.
Ключові слова: pragmatic-explicit reference statements, pragmatic-implicit reference statements, in-depth correctional process, the process of active socio-psychological cognition, semantic performatives, pragmatic performatives
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології
Користувач, що депонує: Ірина Гаврилюк
Дата внесення: 04 Груд 2024 13:22
Останні зміни: 04 Груд 2024 13:26
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15090

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу