Сяська І. (2024) ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ З РІЗНОЮ ЛАТЕРАЛІЗАЦІЄЮ ПІВКУЛЬ ГОЛОВНОГО МОЗКУ. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2024: Вип. 2. с. 49-60. ISSN 3006-6166
Текст
Сяська І..pdf Завантажити (4MB) |
Анотація
Вивчення функціональної асиметрії півкуль головного мозку є важливою проблемою сучасної науки. Навчання, яке враховує функціональну асиметрію, може бути більш ефективним і сприяти розвитку повного потенціалу дитини, зокрема учнів з особливими освітніми потребами. Доведено, що шкільні методики навчання, як правило, орієнтовані на розвиток лівої півкулі. Це пов’язано з тим, що мова є основним засобом навчання в школі. У процесі навчання функціональна асиметрія збільшується: ліва півкуля пеціалізується на знакових операціях, а права – на образних. Проте навчання ліво- і правопівкульних учнів не повинно бути однаковим. Переважання активності лівої або правої півкулі мозку обумовлює тип мислення людини, її характер, темперамент, пам’ять, домінування руки та інші психофізіологічні особливості, які необхідно враховувати для ефективного навчання учнів. Для вивчення особливостей розподілу функціональної асиметрії головного мозку відібрано учнів віком 14-15 років, в яких процес латералізації вважаться завершеним. Представлено результати дослідження коефіцієнту функціональної асиметрії мозку та типу темпераменту учнів 9 класу експериментальної та контрольної груп. Отримані результати відповідають середньо статистичним світовим показникам. Розроблено загальні рекомендації з метою підвищення навчальних досягнень підлітків з різною латералізацією півкуль з огляду на їхні індивідуальні особливості, зокрема домінуючий тип темпераменту. Запропоновано психолого-педагогічні підходи до ефективної реалізації освітнього процесу для правопівкульних і лівопівкульних учнів та амбідекстрів, які містять методичні рекомендації щодо підбору форм, методів і засобів навчання з врахуванням функціональної асиметрії півкуль головного мозку.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Сяська І. Психолого-педагогічні підходи до навчальної діяльності школярів з різною латералізацією півкуль головного мозку / І.Сяська // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття : електронний наук.-метод. журнал. - Рівне : РДГУ, 2024. - Вип. 2. - С. 49-60. |
Ключові слова: | функціональна асиметрія півкуль головного мозку, освітній процес, латералізація головного мозку, учні, методичні рекомендації |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія 6 Прикладні науки. Медицина. Техніка. Сільське господарство > 61 Медичні науки |
Підрозділи: | Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра біології та здоров`я людини та фізичної терапії |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 21 Груд 2024 22:16 |
Останні зміни: | 21 Груд 2024 22:17 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15519 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |