ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ З РІЗНОЮ ЛАТЕРАЛІЗАЦІЄЮ ПІВКУЛЬ ГОЛОВНОГО МОЗКУ

Сяська І. (2024) ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ З РІЗНОЮ ЛАТЕРАЛІЗАЦІЄЮ ПІВКУЛЬ ГОЛОВНОГО МОЗКУ. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття, 2024: Вип. 2. pp. 49-60. ISSN 3006-6166

[img]
Preview
Text
Сяська І..pdf

Download (4MB) | Preview

Abstract

Вивчення функціональної асиметрії півкуль головного мозку є важливою проблемою сучасної науки. Навчання, яке враховує функціональну асиметрію, може бути більш ефективним і сприяти розвитку повного потенціалу дитини, зокрема учнів з особливими освітніми потребами. Доведено, що шкільні методики навчання, як правило, орієнтовані на розвиток лівої півкулі. Це пов’язано з тим, що мова є основним засобом навчання в школі. У процесі навчання функціональна асиметрія збільшується: ліва півкуля пеціалізується на знакових операціях, а права – на образних. Проте навчання ліво- і правопівкульних учнів не повинно бути однаковим. Переважання активності лівої або правої півкулі мозку обумовлює тип мислення людини, її характер, темперамент, пам’ять, домінування руки та інші психофізіологічні особливості, які необхідно враховувати для ефективного навчання учнів. Для вивчення особливостей розподілу функціональної асиметрії головного мозку відібрано учнів віком 14-15 років, в яких процес латералізації вважаться завершеним. Представлено результати дослідження коефіцієнту функціональної асиметрії мозку та типу темпераменту учнів 9 класу експериментальної та контрольної груп. Отримані результати відповідають середньо статистичним світовим показникам. Розроблено загальні рекомендації з метою підвищення навчальних досягнень підлітків з різною латералізацією півкуль з огляду на їхні індивідуальні особливості, зокрема домінуючий тип темпераменту. Запропоновано психолого-педагогічні підходи до ефективної реалізації освітнього процесу для правопівкульних і лівопівкульних учнів та амбідекстрів, які містять методичні рекомендації щодо підбору форм, методів і засобів навчання з врахуванням функціональної асиметрії півкуль головного мозку.

Item Type: Article
Additional Information: Сяська І. Психолого-педагогічні підходи до навчальної діяльності школярів з різною латералізацією півкуль головного мозку / І.Сяська // Педагогічна наука і освіта ХХІ століття : електронний наук.-метод. журнал. - Рівне : РДГУ, 2024. - Вип. 2. - С. 49-60.
Uncontrolled Keywords: функціональна асиметрія півкуль головного мозку, освітній процес, латералізація головного мозку, учні, методичні рекомендації
Subjects: 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
6 Прикладні науки. Медицина. Техніка. Сільське господарство > 61 Медичні науки
Divisions: Психолого-природничий факультет > Кафедра біології та здоров`я людини та фізичної терапії
Depositing User: Ірина Гаврилюк
Date Deposited: 21 Dec 2024 22:16
Last Modified: 21 Dec 2024 22:17
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15519

Actions (login required)

View Item View Item