Ткаченко Л.П. та Гнатовська К.С. та Горопаха Н.М. (2024) ВИКОРИСТАННЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ПІДХОДУ В НАВЧАННІ Й ВИХОВАННІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Академічні візії, 2024: Вип. 30. с. 1-12.
|
Текст
Ткаченко, Л. П., + Гнатовська, К. С., + Горопаха, Н. М..pdf Завантажити (350kB) | Перегляд |
Анотація
Імплементація диференційованого підходу в умовах закладу дошкільної освіти сприяє індивідуалізації навчання та дозволяє адаптувати зміст навчального матеріалу до потреб кожної дитини. На підставі аналізу науково-педагогічних праць доведено, що диференційований підхід може підвищити успішність дітей, зокрема дітей із гіперактивністю та дефіцитом уваги в межах інклюзивного освітнього процесу, є важливою умовою для емоційної стабільності дитини та сприяє її самовизначенню. Мета статті – проаналізувати особливості застосування диференційованого підходу в навчанні й вихованні дітей дошкільного віку. У дослідженні розкрито переваги диференційованого підходу в умовах закладу дошкільної освіти, виокремлено технології й завдання, які використовуються в контексті диференційованого навчання. Для вивчення особливостей диференційованого підходу в навчанні й вихованні дітей у дослідженні використовувалися методи аналізу, синтезу та порівняльного аналізу. Результати дослідження демонструють характеристики диференційованого підходу в умовах закладу дошкільної освіти, а також окреслюють його переваги для забезпечення якісного й успішного розвитку кожного дошкільника. У процесі дослідження виокремлено функціональну й структурну диференціацію та доведено, що диференціація буває рівневою та профільною. З’ясовано, що при застосуванні диференційованого підходу в навчанні й вихованні в умовах закладу дошкільної освіти ефективними можуть бути різноманітні педагогічні технології, зокрема технологія навчальних центрів, навчання в малих групах, «дошка вибору», гнучке групування, інтегроване навчання, інтерактивне навчання, розвивальні ігри. Крім того, проаналізовано ефективні види діяльності в контексті реалізації диференційованого підходу. Доведено, що використання диференційованого підходу в навчанні й вихованні дітей дошкільного віку вимагає розробки алгоритму дій вихователя, який забезпечить максимізацію освітнього процесу та врахування індивідуальних освітніх потреб дітей дошкільного віку.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Ткаченко Л.П. Використання диференційованого підходу в навчанні й вихованні дітей дошкільного віку / Л.П.Ткаченко, К.С.Гнатовська, Н.М. Горопаха // Академічні візії. - 2024. - Вип. 30. - С. 1-12. |
Ключові слова: | соціальний та емоційний розвиток, індивідуальний розвиток, емоційне благополуччя, розвивальні ігри, диференційовані завдання, алгоритм |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля > 373 Види загальноосвітніх шкіл |
Підрозділи: | Педагогічний факультет > Кафедра дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені Тамари Поніманської |
Користувач, що депонує: | Ірина Гаврилюк |
Дата внесення: | 26 Груд 2024 22:53 |
Останні зміни: | 26 Груд 2024 22:53 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15667 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |