Сяська І.О. (2020) ГЕНЕЗИС ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2020 (№70): Т. 4. с. 140-144. ISSN 1992-5786
|
Текст
14. І. Сяська.pdf Завантажити (226kB) | Перегляд |
Анотація
У статті розглянуто проблеми походження, становлення і розвитку екологічної компетентності особистості. Визначальною проблемою у становленні екологічної компетентності особистості є формування системи екологічних цінностей, які визначають вектор ціннісних орієнтацій у повсякденному житті і в екологічній діяльності. Остаточний розвиток особистісних якостей, який визначається сформованістю морально-етичних принципів, ціннісних орієнтацій та емоційно-вольової сфери у здійсненні будь-якої діяльності, відбувається в період здобуття професії, тобто під час навчання в закладах передвищої і вищої освіти. Процес формування екологічної компетентності особистості здійснюється взаємозалежно від розвитку означених особистісних характеристик та їх прояву у ставленні до природи. Суб’єктне ставлення до природи є показником рівня засвоєння особистістю екологічних цінностей та дотримання морально-етичних принципів і норм у власній поведінці та діяльності в довкіллі. Отже, система екологічних цінностей, актуалізована суспільством, у сукупності з індивідуальним характером ставлення особистості до природи визначають спрямованість ціннісних екологічних орієнтацій особистості. Ціннісні орієнтації особистості виконують функцію перетворення здобутих у процесі навчання знань і вмінь про правила взаємодії із природою на особистісно значущі переконання, які регулюють дотримання цих правил діяльності в довкіллі. Нами визначено основні етапи формування екологічних ціннісних орієнтацій особистості. Дотримання екологічних ціннісних орієнтацій особистості в різних компонентах діяльності (когнітивний, вольовий і емоційний) визначається, на наш погляд, несенням відповідальності за кінцевими її наслідками у природі. Втілення системи екологічних ціннісних орієнтацій особистості в її відповідальності за свої вчинки, поведінку та діяльність у довкіллі є кінцевим етапом формування екологічної компетентності. Процеси становлення екологічної компетентності перебувають під коригуючим і спрямовуючим впливом навчально-виховної діяльності закладів передвищої і вищої освіти та панівних світоглядних настанов соціуму, у якому розвивається особистість.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Сяська І. О. Генезис екологічної компетентності особистості / І. О. Сяська // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2020. - № 70. - Т. 4. - С. 140-144. - DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.70-4.26 |
Ключові слова: | екологічна компетентність, екологічні ціннісні орієнтації, екологічні переконання, суб’єктне ставлення до природи, екологічна відповідальність |
Тематика (за УДК): | 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля |
Підрозділи: | Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 07 Січ 2025 11:26 |
Останні зміни: | 07 Січ 2025 11:26 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15923 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |