Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

СТАН РЕАЛІЗАЦІЇ ІДЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ В ТЕОРІЇ І ПРАКТИЦІ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Сяська І.О. (2023) СТАН РЕАЛІЗАЦІЇ ІДЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ В ТЕОРІЇ І ПРАКТИЦІ ВИЩОЇ ШКОЛИ. Актуальнi питання гуманiтарних наук, 2023 (Вип.59): Т.3. с. 230-236. ISSN 2308-4855 (Print), ISSN 2308-4863 (Online)

[img]
Перегляд
Текст
18. І. Сяська.pdf

Завантажити (440kB) | Перегляд

Анотація

У статті розглядаються проблеми, присвячені розбудові національної системи вищої освіти для сталого розвитку. Проаналізовано міжнародні й державні нормативні документи, що регулюють впровадження концепції сталого розвитку в систему вищої освіти України. Одним із провідних принципів державної політики у сфері вищої освіти є підготовка конкурентноспроможних професіоналів соціальної, економічної та екологічної сфер суспільного життя, здатних реалізовувати завдання відбудови України у післявоєнний час на засадах сталого розвитку. Запропоновано власне трактування поняття «освіта для сталого розвитку». Встановлено функції, які покладаються на освіту сталого розвитку: аксіологічна і знаннєво-прикладна, та визначено стратегічні і тактичні завдання для їхньої реалізації. Розглянуто стан впровадження Глобальної програми дій з освіти в інтересах сталого розвитку, розробленої ЮНЕСКО, у теорію і практику вищої школи України. Проаналізовано Стандарти для бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти різних галузей і спеціальностей, затверджені МОН України, щодо розгляду питань з проблем досягнення сталого розвитку. Встановлено пріоритетність професійної підготовки вчителів і викладачів закладів передвищої і вищої освіти для реалізації завдань освіти для сталого розвитку. Запропоновано включити до змісту освітньо-професійних програм магістерського рівня вищої освіти, які передбачають присвоєння професійної кваліфікації вчителя або викладача, обов’язковий освітній компонент, присвячений розгляду теоретичних і прикладних засад сталого розвитку. Представлено програму навчальної дисципліни «Концепція сталого розвитку», її мету, завдання й очікувані результати навчання. Зміст програми складається з двох модулів: «Теоретично-концептуальні засади та глобальні цілі сталого розвитку» та «Стратегічна роль освіти в реалізації концепції сталого розвитку». Визначено роль освіти для сталого розвитку у формуванні системи компетентностей майбутнього педагогічного працівника.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Сяська І. Стан реалізації ідей сталого розвитку в теорії і практиці вищої школи / І. Сяська // Актуальнi питання гуманiтарних наук. - 2023. - Вип. 59. - Т. 3. - Дрогобич, 2023. - С. 230-236. - DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/59-3-36
Ключові слова: сталий розвиток, вища освіта, освіта для сталого розвитку, Стандарт вищої освіти, освіт�ньо-професійна програма, майбутній вчитель, викладач
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Психолого-природничий факультет > Кафедра природничих наук
Користувач, що депонує: Галина Тарасюк
Дата внесення: 08 Січ 2025 08:41
Останні зміни: 08 Січ 2025 08:41
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/15971

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу