Луцик Г.О. (2023) КОПІНГ-ПОВЕДІНКА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО РОБОТИ З ПІДЛІТКАМИ-ДЕВІАНТАМИ. Наукові перспективи, 2023: Вип.12(42). с. 852-865. ISSN 2708-7530
|
Текст
Луцик, грудень 2023.pdf Завантажити (1MB) | Перегляд |
Анотація
У статті аналізується зміст поняття «копінг-поведінка» в контексті підготовки майбутніх психологів до роботи зі схильними до девіантної поведінки підлітками. Узагальнено, що копінг-поведінку майбутніх психологів слід розглядати як психологічний механізм адаптації, що формується в процесі професійної підготовки до роботи із вказаною категорією осіб, дозволяє знизити дію стресових факторів та забезпечує продуктивну взаємодію з підлітками-девіантами. На основі теоретичних розвідок встановлено, що професійна діяльність майбутніх психологів супроводжується стресовими ситуаціями, які, ймовірно, впливають на якість психодіагностичної, профілактичної, консультативної й психокорекційної роботи. Виявлено, що конструктивні стратегії копінг-поведінки допомагають знижувати психологічну напругу, тривожність майбутніх психологів, сприяють продуктивній професійній діяльності. З'ясовано, що для більшості майбутніх психологів взаємодія зі схильними до девіантної поведінки підлітками носить стресовий характер та викликає емоційне напруження, що пов'язано з недостатністю досвіду роботи з ними. Як засвідчили результати діагностики, здобувачі, які мають високий рівень інтересу до роботи з підлітками девіантної поведінки, демонструють високий рівень психологічної адаптивності та обирають конструктивні стратегії копінг-поведінки, зокрема вирішення проблеми, у взаємодії зі схильними до девіантної поведінки підлітками. Констатовано, що значна частина майбутніх психологів орієнтована на соціальну підтримку. Зазначена стратегія пов'язана з неготовністю працювати з підлітками девіантної поведінки. Проте, серед здобувачів четвертого курсу, в порівнянні з другокурсниками, вищий відсоток осіб, які проявляють самоконтроль та можуть брати на себе відповідальність за прийняті рішення професійного характеру. Вважаємо, що в процесі професійної підготовки майбутніх психологів в закладах вищої освіти слід розвивати конструктивні стратегії копінг-поведінки в контексті формування готовності до роботи з підлітками-девіантами, через збагачення змісту роботи із вказаною групою осіб, розвиток особистісних ресурсів здобувачів в процесі проведення психологічних тренінгів.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Луцик Г. О. Копінг-поведінка як чинник формування готовності майбутніх психологів до роботи з підлітками-девіантами / Г. О. Луцик // Наукові перспективи: (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Медицина», Серія «Педагогіка», Серія «Психологія» ). - Київ, 2023. - Вип. 12 (42). - С. 852-865. - https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-14(32)-852-865 |
Ключові слова: | копінг-поведінка, копінг-стратегії, майбутні психологи, підлітки, девіантна поведінка |
Тематика (за УДК): | 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія |
Підрозділи: | Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 10 Січ 2025 10:48 |
Останні зміни: | 10 Січ 2025 10:48 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/16079 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
Перегляд елементу |