КОПІНГ-ПОВЕДІНКА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО РОБОТИ З ПІДЛІТКАМИ-ДЕВІАНТАМИ

Луцик Г.О. (2023) КОПІНГ-ПОВЕДІНКА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО РОБОТИ З ПІДЛІТКАМИ-ДЕВІАНТАМИ. Наукові перспективи, 2023: Вип.12(42). pp. 852-865. ISSN 2708-7530

[img]
Preview
Text
Луцик, грудень 2023.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

У статті аналізується зміст поняття «копінг-поведінка» в контексті підготовки майбутніх психологів до роботи зі схильними до девіантної поведінки підлітками. Узагальнено, що копінг-поведінку майбутніх психологів слід розглядати як психологічний механізм адаптації, що формується в процесі професійної підготовки до роботи із вказаною категорією осіб, дозволяє знизити дію стресових факторів та забезпечує продуктивну взаємодію з підлітками-девіантами. На основі теоретичних розвідок встановлено, що професійна діяльність майбутніх психологів супроводжується стресовими ситуаціями, які, ймовірно, впливають на якість психодіагностичної, профілактичної, консультативної й психокорекційної роботи. Виявлено, що конструктивні стратегії копінг-поведінки допомагають знижувати психологічну напругу, тривожність майбутніх психологів, сприяють продуктивній професійній діяльності. З'ясовано, що для більшості майбутніх психологів взаємодія зі схильними до девіантної поведінки підлітками носить стресовий характер та викликає емоційне напруження, що пов'язано з недостатністю досвіду роботи з ними. Як засвідчили результати діагностики, здобувачі, які мають високий рівень інтересу до роботи з підлітками девіантної поведінки, демонструють високий рівень психологічної адаптивності та обирають конструктивні стратегії копінг-поведінки, зокрема вирішення проблеми, у взаємодії зі схильними до девіантної поведінки підлітками. Констатовано, що значна частина майбутніх психологів орієнтована на соціальну підтримку. Зазначена стратегія пов'язана з неготовністю працювати з підлітками девіантної поведінки. Проте, серед здобувачів четвертого курсу, в порівнянні з другокурсниками, вищий відсоток осіб, які проявляють самоконтроль та можуть брати на себе відповідальність за прийняті рішення професійного характеру. Вважаємо, що в процесі професійної підготовки майбутніх психологів в закладах вищої освіти слід розвивати конструктивні стратегії копінг-поведінки в контексті формування готовності до роботи з підлітками-девіантами, через збагачення змісту роботи із вказаною групою осіб, розвиток особистісних ресурсів здобувачів в процесі проведення психологічних тренінгів.

Item Type: Article
Additional Information: Луцик Г. О. Копінг-поведінка як чинник формування готовності майбутніх психологів до роботи з підлітками-девіантами / Г. О. Луцик // Наукові перспективи: (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Медицина», Серія «Педагогіка», Серія «Психологія» ). - Київ, 2023. - Вип. 12 (42). - С. 852-865. - https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-14(32)-852-865
Uncontrolled Keywords: копінг-поведінка, копінг-стратегії, майбутні психологи, підлітки, девіантна поведінка
Subjects: 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
Divisions: Психолого-природничий факультет > Кафедра вікової і педагогічної психології
Depositing User: Галина Тарасюк
Date Deposited: 10 Jan 2025 10:48
Last Modified: 10 Jan 2025 10:48
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/16079

Actions (login required)

View Item View Item