Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

НООСФЕРНА ОСВІТА ЯК МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТОСТІ

Нечипорук Л.І. (2015) НООСФЕРНА ОСВІТА ЯК МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТОСТІ. Інноватика у вихованні, 2015 (Вип.2). с. 198-205. ISSN 2411-4553

[img]
Перегляд
Текст
Нечипорук Л.І..pdf

Завантажити (3MB) | Перегляд

Анотація

У статті обгрунтовано значення ноосферної освіти для процесу формування моральної культури особистості ХХІ століття. Розкрито актуальність виховання моральних якостей підростаючого покоління на ідеях ноосферної філософської концепції як формування цілісного світобачення, почуття причетності до всього, що відбувається на планеті, та моральної відповідальності за наслідки діяльності щодо природи, суспільства, самого себе. Охарактеризовано ноосферну освіту як педагогічну парадигму, завданнями якої є формування в школярів системи знань про світ як про цілісну систему й усвідомлення свого місця в ньому, творчого, гуманістичного характеру діяльності. Особливу увагу звернено на пріоритет духовно-моральної сфери в ноосферній освіті, спрямованість її на формування вміння самостійного вибору свого місця в системі Природа – Суспільство, вміння ставити цілі, вибирати морально допустимі засоби їх досягнення й бачити наслідки своєї діяльності. Проаналізовано погляди вчених України та зарубіжжя на проблему становлення ноосферної освіти та її роль у формуванні моральної культури особистості. Акцентовано увагу на критеріях моральної культури особистості, схарактеризовано її показники (когнітивний, афективний та діяльнісний компонент).

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Нечипорук Л.І. Ноосферна освіта як механізм формування моральної культури особистості / Л.І.Нечипорук // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд.: О.Б.Петренко, Т.С.Ціпан ; ред. кол.: О.Б.Петренко, Н.М.Гринькова, Т.С.Ціпан та ін. – Рівне, 2015. - Вип. 2. - С. 198-205.
Ключові слова: моральна культура особистості, ноосферна концепція, педагогічна парадигма, ноосферна освіта.
Тематика (за УДК): 1 Філософія. Психологія > 159.9 Психологія
Підрозділи: Інститут психології та педагогіки > Психолого-природничий факультет > Кафедра педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи
Користувач, що депонує: Редактор
Дата внесення: 12 Лист 2020 09:14
Останні зміни: 12 Лист 2020 09:14
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/1657

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу