Казначеєва Л.М. та Тюска В.Б. (2024) ШЛЯХИ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ. Культурологічний альманах, 2024: Вип.1(9). с. 327-331.
![]() |
Текст
Казначеєва Л., Тюска В. , 2024. Шляхи активізації....pdf Завантажити (256kB) |
Анотація
У роботі досліджено шляхи активізації пізнавальної діяльності здобувачів культурологічної освіти у про- цесі навчання. В умовах сучасних трансформацій сфери освіти, науки та культури актуалізується адаптація системи вітчизняної вищої освіти до європейських стандартів. Визначено, що ефективним для сьогодніш- нього студентства – представників сучасного покоління, що вільно володіють гаджетами, є активне викорис- тання мультимедійних, інформаційно-комунікативних технологій з урахуванням небезпеки та ризиків, що містить інтернет-простір. Водночас зауважено на необхідності формування комунікативної компетентності в безпосередньому спілкуванні у форматі офлайн. Для цього доцільним є використання дискусій, діалогіч- них форм, дебатів, мозкових штурмів, які активізують аналітичне мислення, вчать висловлювати свої думки, заохочують майбутніх культурологів ставити питання та шукати на них відповіді, розвивають допитливість, стимулюють інтерес до навчання. Указано на ефективність упровадження інтелектуально-креативних форм (ігор, квестів, батлів, вікторин, олімпіад, кросвордів та ін.), проєктного, проблемного навчання. Такі фор- ми дають можливість вироблення та напрацювання теоретичних знань на практиці, розвивають самостій- ність і відповідальність, формують професійні компетентності та м’які навички (командну роботу, критичне мислення, таймменеджмент та ін.). У процесі навчання майбутній культуролог повинен розвивати навички аналітичного й критичного мислення: нестандартних підходів, генерування інноваційних ідей, відкритос- ті до різноманітності та мультикультурності, соціальних і емоційних навичок – громадянської свідомості, відповідальності, гнучкості, адаптативності, вміння слухати та спостерігати, емпатії, здатності вирішувати конфлікти та ін.
Акцентовано увагу на постаті викладача вищої школи як носія актуальних знань, наставника, який готує майбутніх культурологів до професійної діяльності, спрямовує й стимулює пізнавальну активність, розкри- ває потенціал та здібності кожного здобувача, підтримує їх інтелектуальне, професійне й особистісне ста- новлення та зростання.
Тип елементу: | Стаття |
---|---|
Додаткова інформація (бібліографічний опис): | Казначеєва Л. М. Шляхи активізації пізнавальної діяльності здобувачів культурологічної освіти в процесі навчання / Л. М. Казначеєва, В. Б. Тюска // Культурологічний альманах. - 2024. - Вип. 1 (9). - С. 327-331 |
Ключові слова: | активізація пізнавальної діяльності, культурологічна освіта, здобувач вищої освіти, про- єктне навчання, проблемне навчання, інтелектуально-креативні форми навчання, викладач вищої школи |
Тематика (за УДК): | 0 Загальний відділ > 00 Загальні питання науки та культури > 008 Цивілізація. Культура. Прогрес |
Підрозділи: | Художньо-педагогічний факультет > Кафедра івент-індустрій, культурології та музеєзнавства |
Користувач, що депонує: | Галина Тарасюк |
Дата внесення: | 24 Лют 2025 08:57 |
Останні зміни: | 24 Лют 2025 08:57 |
URI: | http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17016 |
Необхідні дії (обов’язкова авторизація)
![]() |
Перегляд елементу |