Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

СИНКРЕТИЗМ У ТВОРЧОСТІ НАРОДНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИХ ТА ЕСТРАДНИХ КОЛЕКТИВІВ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Филипчук М.С. (2024) СИНКРЕТИЗМ У ТВОРЧОСТІ НАРОДНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИХ ТА ЕСТРАДНИХ КОЛЕКТИВІВ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, 2024: Вип.3. с. 43-48.

[img]
Перегляд
Текст
Филипчук М..pdf

Завантажити (2MB) | Перегляд

Анотація

У запропонованій статті розкрито поняття «естрадне» і «народно-інструментальне» виконавство. Основний шлях розвитку інструментальної музики другої половини ХХ століття проходив через міжкультурні взаємодії, та появу нових жанрово-стильових вимірів, серед яких важливе місце посідає синкретизм у творчості народно-інструментальних та естрадних колективів. Як відомо народноінструментальне виконавство визначається особливою якістю, це поєднання різноманітних народних музичних інструментів, що характеризуються багатотембровою палітрою і унікальними засобами музичної виразності. В роботі окреслено творчу діяльність народно-інструментальних та естрадних колективів в контексті взаємовпливу цих двох музичних культур та зроблено ретроспективний аналіз наукових джерел, які грунтовно досліджують проблеми народної й естрадно-джазової музики. З’ясовано, що у виконавській практиці ансамблевих і оркестрових колективів викристалізовувались власні манери гри та особливі підходи до виконання музичних творів, в основі, яких були складні ритмічні та мелодійні структури, а також специфічні гармонії, що робили ці жанри відмінним від інших. В статті розкрито палітру народних інструментів, які широко запроваджено в практиці естрадних вокально-інструментальних ансамблів «Смерічка», «Кобза», «Водограй», «Світязь», «Березень», «Беркут» та інші. У цих музичних колективах широко застосовувались старовинні музичні інструменти: бандура, козобас, сопілка, дримба, скрипка, бубон, ліра і, звичайно ж, кобза.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Филипчук М.С. Синкретизм у творчості народно-інструментальних та естрадних колективів в контексті розвитку української музичної культури / М.С. Филипчук // Мистецька освіта та розвиток творчої особистості. - Рівне : Вид. дім "Гельветика", 2024. - Вип. 3. - С. 43-48.
Ключові слова: синкретизм, естрадна й джазова музика, вокально-інструментальні ансамблі, концертна естрада.
Тематика (за УДК): 7 Мистецтво. Архітектура. Ігри. Спорт > 78 Музика
Підрозділи: Факультет музичного мистецтва > Кафедра естрадної музики
Користувач, що депонує: Unnamed user with username Marchuk
Дата внесення: 11 Бер 2025 05:46
Останні зміни: 11 Бер 2025 05:46
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17370

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу