Інституційний репозитарій
Рівненського державного гуманітарного університету

ФОРМУВАННЯ СІМЕЙНИХ ЦІННОСТЕЙ У ДІТЕЙ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ, ЯКІ ВИХОВУЮТЬСЯ В ДИТЯЧИХ БУДИНКАХ СІМЕЙНОГО ТИПУ

Безкоровайна О.В. (2024) ФОРМУВАННЯ СІМЕЙНИХ ЦІННОСТЕЙ У ДІТЕЙ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ, ЯКІ ВИХОВУЮТЬСЯ В ДИТЯЧИХ БУДИНКАХ СІМЕЙНОГО ТИПУ. Актуальнi питання гуманiтарних наук, 2024 (Вип.81): Т.1. с. 226-231. ISSN 2308-4855 (Print), ISSN 2308-4863 (Online)

[img]
Перегляд
Текст
Безкоровайна О. ФОРМУВАННЯ СІМЕЙНИХ ЦІННОСТЕЙ У ДІТЕЙ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ.pdf

Завантажити (4MB) | Перегляд

Анотація

У статті здійснено аналіз сімейних цінностей та визначено їх роль у вихованні дітей-сиріт та дітей, що позбавлені батьківського піклування, розкрито теоретичні і суто прикладні засади формування сімейних цінностей таких дітей та схарактеризовано умови ефективного їх засвоєння у дитячому будинку сімейного типу. Актуалізовано понятійно-категорійний апарат дослідження через характеристику сутності понять: «цінності», «ціннісна система особистості» «ціннісні орієнтації», «сімейні цінності». Визначено наукові і прикладні підходи до побудови моделі сімейного виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування в дитячих будинках сімейного типу: системний підхід, середовищний підхід, гуманістичний підхід, аксіологічний підхід, діяльнісно-компетентнісний підхід. Визначено сутнісні характеристики критеріїв ефективності досліджуваного феномена.
Доведено, що системою особистісних цінностей дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, є розвиненість образу їхнього власного «Я».
Сформульовано висновок, що сімейні цінності відіграють фундаментальну роль у формуванні особистості дитини-сироти і дитини, позбавленої батьківського піклування у дитячих будинках сімейного типу у підлітковому віці. Вони є основою для виховання моральних, етичних, емоційних і соціальних якостей, які визначають поведінку дитини в сім’ї й суспільстві. Система сімейних цінностей включає в себе: розуміння сім’ї як цінності; потребу всіх членів родини у відповідальному виконанні соціальних ролей (матері, батька, бабусі, дідуся); умови становлення та розвитку дитини як продовжувача роду та сімейних традицій; повагу (шанування) до старших; турботу про молодших; усвідомлення поняття побуту, сімейного укладу; уявлення про гендерні сімейні ролі та поваги до них, тобто наявність певних сформованих гендерних стереотипів, характерних для традиційної української сім’ї.

Тип елементу: Стаття
Додаткова інформація (бібліографічний опис): Безкоровайна О. Формування сімейних цінностей у дітей підліткового віку, які виховуються в дитячих будинках сімейного типу / О. Безкоровайна // Актуальнi питання гуманiтарних наук. - 2024. - Вип. 81, т. 1. - С. 226-231. - DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/81-1-35.
Ключові слова: діти-сироти, діти, що позбавлені батьківського піклування, діти-підлітки, дитячий будинок сімейного типу, цінності, сімейні цінності, батьки-вихователі
Тематика (за УДК): 3 Суспільні науки > 37 Освіта. Виховання. Навчання. Дозвілля
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра теорії і практики іноземних мов та методики викладання
Користувач, що депонує: О. В. Іванчук
Дата внесення: 04 Квіт 2025 10:02
Останні зміни: 04 Квіт 2025 10:02
URI: http://repository.rshu.edu.ua/id/eprint/17625

Необхідні дії (обов’язкова авторизація)

Перегляд елементу Перегляд елементу